شهر خبر

بدشانسی بزرگ فرهاد مجیدی در آستانه بازی های حساس استقلال در لیگ برتر

سه کرونایی در استقلال ؛ مهدی قایدی ، رشید مظاهری و عارف غلامی

ناکامی باشگاه استقلال در جذب بازیکنان مد نظر فرهاد مجیدی

در حالی که دیروز رسما اعلام شد مهدی قایدی به کرونا مبتلا شده است، عارف غلامی و رشید مظاهری نیز به او اضافه شدند تا دست فرهاد مجیدی در بازی های حساس پیش رو در استقلال خالی بماند.

خبرگزاری فوتبال ایران پارس فوتبال دات کام :

با مثبت شدن تست کرونای رشید مظاهری و عارف غلامی، حالا شمار افراد مبتلا به این ویروس در جمع آبی پوشان به عدد ۳ رسید.

روز گذشته بود که به صورت رسمی اعلام شد تست کرونای مهدی قایدی مهاجم استقلال مثبت شده و این بازیکن نتوانست به اردوی تیم ملی ملحق شود که دراگان اسکوچیچ نیز تصمیم گرفت تا بجای او، سجاد شهباززاده را به اردوی تیم ملی دعوت کند.

اما امروز نیز خبر رسید تست کرونای دو ملی پوش دیگر استقلالی نیز مثبت شده تا رشید مظاهری و عارف غلامی اردوی تیم ملی را ترک کنند. خبری که به هیچ وجه برای آبی پوشان خوشایند نیست و حالا فرهاد مجیدی همچون سال گذشته درگیر شمار بالای کرونایی های تیمش شده است.

فصل قبل و پس از شیوع ویروس کرونا بود که بازی های فوتبال در ایران حدود ۴ ماه به وقف افتاد که در نهایت و با آغاز دوباره رقابت های لیگ نوزدهم، تیم ها بازی های خود را از سر گرفتند ولی در این میان باز هم تعداد افراد مبتلا به ویروس کرونا در لیگ برتر وجود داشت و یکی از تیم هایی که با این ویروس به شدت درگیر شد، استقلال بود.

دیدار با پارس جنوبی جم که به دلیل ابتلای تعداد زیادی از استقلالی ها با هر جار و جنجالی که بود، لغو گردید و فرهاد مجیدی برای چند بازی تعدادی از بازیکنانش را در اختیار نداشت. در تابستان گذشته فرشید باقری، محمد دانشگر، وریا غفوری، هروویه میلیچ، مسعود ریگی، مهدی قایدی، آرش رضاوند، حسین پورحمیدی، امیرحسین کارگر و داریوش شجاعیان افرادی بودند که به ویروس کرونا مبتلا شدند.

در آن برهه زمانی دیدار با پارس جنوبی لغو شد و مجیدی در بازی با سایپا و تراکتور و حتی صنعت نفت، با تیمی نصف و نیمه به میدان رفت و تعدادی از ستاره هایش را به همراه نداشت. در آن زمان، سعید رمضانی سرپرست استقلال در گفتگویی عنوان کرد:

بعد از مشاهده اتفاقات از پزشک تیم خواستیم قبل از بازی با پارس جنوبی حتما از بچه‌ها تست بگیرند. ما اگر می‌خواستیم ناجوانمردانه عمل کنیم اصلا تست نمی‌گرفتیم و به جم می رفتیم. ساعت ۵:۴۰ صبح جواب تست‌ها را گرفتم و خواب از چشمانم افتاد. تعداد بالای کرونایی های استقلال باعث لغو بازی با پارس شد هر چند تیم حریف به این مسئله معترض بود و حتی هومن افاضلی سرمربی این تیم نیز دست به استعفا زد.

حالا و یکبار دیگر استقلال در اوج رقابت های لیگ برتر درگیر ویروس کرونا شده است که در فصل گذشته باعث شد آنها ۴ امتیاز را مقابل تراکتور و سایپا از دست بدهند و حالا بار دیگر این اتفاق برای آنها تکرار شده است. مجیدی باید امیدوار باشد که آمار افراد مبتلا به کرونا در تیمش، افزایش پیدا نکرده و همین ۳ نفر باقی بماند. در غیر اینصورت او در ادامه کار بسیار سختی را در پیش خواهد داشت.

شاید این هم از بدشانسی های فرهاد مجیدی است که در زمان حضور او، تیمش مجددا درگیر این ویروس منحوس می شود. استقلال باید روز ۱۹ فروردین در دیداری سخت به مصاف پیکان برود. البته در کنار بدشانسی های مجیدی، نکته امیدوار کننده مدت زمان باقی مانده تا برگزاری بازی بعدی آبی پوشان است. با توجه به فاصله زمانی ۱۵ روزه، بازیکنان مبتلا به کرونا تا آن زمان بهبود یافته و به تمرینات تیم نیز ملحق می شوند. ولی به هر حال باید مجیدی تمهیداتی بیندیشد که تا آن روز، شخص دیگری از مجموعه تیم او به کرونا مبتلا نشود.