به گزارش خبرنگار سیاسی برنا، «حسن روحانی» رئیس جمهور در اولین جلسه هیات دولت در سال جدید گفت: در سال که گذشت در تولید تلاش کردیم، مردم ما بدانند بسیاری از افتتاح های به سرمایه گذاری در سال های بعد کمک‌می کند و گشایشی حاصل میشود. گشایش های سال ۹۵و۹۶اثارش را در ۹۹ دیدیم و امسال  هم می بینیم، در تولید حرف اول را سرمایه می زند هیچ‌چیزی جای سرمایه را نمی گیرد. حرف دوم تکنولوژی است، حرف سوم مبادله با جهان است، بانک ها باید بتوانند با یکدیگر کار کنند.  اگر کسی بخواهد از خارج سرمایه گذاری کند حرف اولش این است که چگونه پول را وارد و خارج کنیم اگر این انسداد داشته باشد سرمایه گذاری صورت نمی گیرد باید انسداد را از بین ببریم. 

او ادامه داد: بخشی از انسداد به تحریم برمیگردد و بخشی مشکلات دیگر مانند لایحه ای است که هنوز به سرانجام نرسیده است باید روابط بانکی را درست کنیم. در زمینه فناوری و نوآوری حرکت های خوبی شروع شده است .

رئیس جمهور گفت: برای این که تحریم ظالمانه از روی سر ما برداشته شود یک دقیقه را هم از دست نخواهیم داد. معتقدیم که اگر طرف مقابل یعنی کشورهای ۱+۵ تصمیم بگیرند و به میدان بیایند و حاضر شوند به همه تعهدات خود عمل کنند همانطور که چند بار رهبر معظم انقلاب تاکید کردند که اگر آنها دست از تحریم بردارند و برای ما روشن شود این کار واقعی است، ما هم به همه تعهدات برجامی بازمی گردیم. به نظر من این کلام و نکته بسیار مهمی است. یعنی ما به دنیا می گوییم به خاطر سه سال ظلمی که به ما شد هنوز حاضریم که اگر تعهد کامل از طرف شما ببینیم به تمام تعهدات برگردیم. فعلا قصد مطرح کردن مساله خسارت ها را هم نداریم که در این سه سال چقدر به ما آسیب زده شده است که سرجای خود مسوولان کشور آن را دنبال خواهند کرد. بنابراین کلام واضح و روشن است.

روحانی بیان کرد: سخنان رهبری بهانه را از کشورهای مذاکره‌کننده گرفته است که بگویند ما ممکن است به تعهداتمان عمل کنیم اما شما عمل نکنید بالاترین مقام کشور ما با یک لحن و بیان بسیار صریحی گفتند اگر شما به تعهدات به طور واقعی و جدی برگردید ما هم به همه تعهدات بر می گردیم، حتی ایشان یک مورد را هم استثنا نکردند. بنابراین معیار بین ما و شما برجام است. شما به کل برجام عمل کنید ما هم به کل برجام عمل می‌کنیم. این هدف اول ما در این چهار ماه است که دنبال خواهیم کرد.

روحانی گفت: در سال قبل ماسک تنفسی سه لایحه نرخ رشد آن سیزده هزار درصد بوده است. ماسک ان۹۵رشد ما ۲۱هزار درصد و  گان ۲۷هزار درصد افزایش یافته است.در آنچه نیاز کشور بوده حرکت فوق العاده انجام شده است تولید در بخش سلامت اولویت ما بوده است. طبق آمارسازمان برنامه بودجه بودجه سال قبل، ۹۳ درصد ان تحقق پیدا کرده است.

روحانی گفت: بازار سرمایه در این ماه های آخر به ثبات رسید و باید تلاش کنیم امسال مردم احساس راحتی بیشتری کنند از وزارت صمت  و‌کشاورزی خواهش می کنم که این ۴ماه بگذارید بازار ثبات داشته باشد. رهبری بازهم بر تولید تاکید کردند حتما باز هم بر تولید را دنبال می کنیم ، بخشی از موانع تولید در دست دولت است و بخشی دیگر در دست قوای دیگر است برخی از موانع به امنیت سرمایه گذاری برمی گردد که به دست قوه قضاییه و نیروهای امنیتی است باید کاری کنیم که مردم احساس کنند شرایط امید بخش برای آینده است، باید وحدت را حفظ کنیم همدیگر را تخریب نکنیم سیاه نمایی نکنیم، تبلیغات سو انجام ندهیم.با توجه به اینکه امسال در مسیر انتخابات هستیم مقدمه انتخابات تخریب دولت نباشد به دنبال جذب کردن  مردم برویم.

در حال تکمیل