شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#فاضلاب

وزیر نیرو:

حدود ۱هزار و ۷۰۰کیلومتر شبکه جمع آوری فاضلاب و بیش از ۱۱هزار متر تونل فاضلاب رو ساخته شد

به گزارش منیبان، «رضا اردکانیان»، وزیر نیرو، در رابطه با سختی ها و تلاشهای وزارت نیرو در سال ۱۳۹۹ گفت: در پویش هر هفته الف ب ایران از جمله وعده های ما به مردم این بود که به هزار و۶۵۰ روستا، آب رسانی پایدار انجام دهیم. پایدار به این معنا که به شبکه دایمی وصل باشد با افتتاح اخیر هر هزار و ۶۵۰روستا که در برنامه پویش بود طرح آنها به مدار بهره برداری رسید. 

او ادامه داد: در هفته اخیر سال ۹۹ چند طرح مهم در استان گیلان و مازندران و قزوین و تهران با سرمایه گذاری بیش از ۱۴هزار میلیارد تومان افتتاح شد. واحد بخار نیروگاه کاسپین به ظرفیت ۱۵۰مگاوات خواهد رسید همچنین تصفیه خانه بزرگ استان گیلان از سد نهم در قزوین و طرح بزرگ تصفیه خانه فاضلاب و شبکه فاضلاب غرب تهران را داشتیم که ۲میلیون و ۱۰۰هزار نفر از هموطنان و در جمعیت نزدیک سه میلیون نفر را در ۱۱منطقه شهرداری، تحت پوشش قرار می دهد. 

وزیر نیرو گفت: حدود ۱هزار و ۷۰۰کیلومتر شبکه جمع آوری فاضلاب و بیش از ۱۱هزار متر تونل فاضلاب رو ساخته شده است؛ همچنین تصفیه خانه کاملی ساخته شده است که حجم زیادی از فاضلاب را در تهران تصفیه می کند و ما از پساب تصفیه شده برای مصارف مختلف استفاده می کنیم. امیدواریم با این طرح ها نه‌تنها ۲۵۰پروژه وعده داده شده در سال۹۹ بلکه بیش از ۳۰۰پروژه با سرمایه گذاری بیش از ۸۰هرار میلیارد تومان در این پویش به نتیجه رسیده باشد و سال۱۴۰۰ را با طرح های جدید آغاز کنیم.

او در پیام نوروزی به مردم گفت: سال نو را به مردم تبریک می گویم، امیدوارم در آخرین سال قرن حاضر همچنان که حلول آن همزمان و مقارن با اعیاد سعید شعبانیه است در طول سال هم مشمول نعمات الهی باشیم. امیدواریم دعای خیر در حق همگی برای سلامتی و رهایی از این بیماری همه گیر مستجاب شود و همچنین برای بارش های فراوان باید دعا کرد. نیمه سال آبی ۹۹_۱۴۰۰با کاهش بارش ها مواجهه بودیم، وزارت نیرو یک دستگاه خدماتی است و افتخار داشتیم در سال ۹۹و ۱۴۰۰برنامه های خود را یکی پس از دیگری اصلاح کنیم و سال ۹۹بیش از ۳۰۰پروژه بزرگ را با ۸۰ هزار میلیارد سرمایه گذاری به مدار بهره برداری آوردیم، از اوایل دیماه یک برنامه ۱۸۰روزه تنظیم کردیم که تا پایان دولت از لحظه لحظه فرصت ها استفاده شود.