شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#انگلیسی#استان کشور#تعداد#کرونا

ستاد ملی کرونا: کرونای انگلیسی به ۳۱ استان کشور رسید

علیرضا رئیسی، سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا گفت: تعداد بیماران سرپایی افزایش پیدا کرده که ضریب اشغال تخت‌های بیمارستان‌ها را بالاتر می‌برد.

ستاد ملی کرونا: کرونای انگلیسی به ۳۱ استان کشور رسید

به گزارش سلام نو به نقل از مهر، علیرضا رئیسی، در گفتگو با بخش خبری شبکه یک سیما، گفت: شهرستان فیروزکوه در وضع قرمز کرونایی قرار گرفت و دماوند و پیشوا هم در وضع نارنجی هستند.

وی افزود: شهرهای دیگر استان تهران در معرض خطر و در آستانه نارنجی شدن هستند و در سایر استان‌ها هم وضع با همین روند است.

رئیسی گفت: تردد، تجمع و تهویه نامناسب سه عامل اصلی در شیوع بیماری کرونا است.

وی ادامه داد: افرادی که در سفر به مدت طولانی در ترافیک هستند و از طرف دیگر هتل‌ها، رستوران‌ها و همچنین عید دیدنی‌ها و دورهمی‌های محافظت نشده جزو عوامل خطر هستند.

سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا درباره تمهیدات برای بازگشت مسافران از شهرهای قرمز و نارنجی، گفت: به این افراد ابتدا هشدار داده می‌شود و به ازای هر ۲۴ ساعت در شهرهای قرمز یک میلیون تومان و در شهرهای نارنجی ۵۰۰ هزار تومان جریمه خواهند شد. البته احتمال توقیف خودروهای ناقض مقررات منع آمد و شد کرونایی در شهرهای قرمز و نارنجی وجود دارد که امروز در ستاد ملی مقابله با کرونا برای آن تصمیم گیری می‌شود.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر احتمال اشباع شدن بیمارستان‌ها تا دو هفته آینده، افزود: ویروس جهش یافته در تمام ۳۱ استان کشور در حال گردش است و میزان سرایت این ویروس بسیار بالا است و الان تعداد بیماران سرپایی افزایش پیدا کرده که قطعاً خطرناک است و ضریب اشغال تخت‌های بیمارستان‌ها را بالاتر می‌برد.