شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#ایام نوروز

آیا آموزش در ایام نوروز تعطیلی می‌شود؟

به گزارش منیبان؛ در تعطیلات  نوروز بیم فراموشی یا عدم استقبال دانش آموزان از مطالب درسی و به نوعی جدایی آنها وجود دارد. هر چند به دلیل شیوع کرونا کیفیت آموزش تنزل یافته است. در این ایام باید بیش از پیش روند آموزش مورد توجه قرار بگیرد.                    

نرگس ملک زاده، کارشناس حوزه آموزش و پرورش درباره روند مطالعات دانش آموزان در تعطیلات نوروز گفت: نیاز اولیه بیشتر  دانش آموزان در پایه ابتدایی و سنین پایین تکرار و تمرین است.

او افزود: تکرار و تمرین می‌تواند پایه‌های آنها را تقویت کند. در پایه‌های بالاتر به دلیل عدم پیوستگی بین دروس مقوله فراموش کردن یا به یاد نیاوردن دروس گذشته در یادگیری درس‌های بعدی چندان تاثیرگذار نیست.

این کارشناس آموزش ادامه داد: برای دانش آموزان در سنین بالا نیاز نیست تا دانسته‌های قبلی تعمیق شده و به خوبی فراگرفته شود.

 ملک زاده تصریح کرد: هدف این است که در ایام نوروز آموزش تعطیل نشود و  از سوی دیگر فرصتی برای استراحت دانش آموزان فراهم شود. یک از موارد مورد نقد خستگی دانش آموزان است.

او افزود: باید برنامه ریزی معلمان به نحوی که آموزش تعطیل نیست، باشد تا  به تعطیلات دانش آموزان هم  خللی وارد نشود. برای مثال معلم می‌تواند با سلیقه خود و با معیارش با توجه به شرایط کلاسش آموزش را در ایام عید ادامه دهد.

ملک زاده گفت: البته آموزش نباید رسمی باشد، بلکه بیشتر جنبه تکرار داشته باشد تا برای دانش آموزش گسستگی به دنبال نداشته باشد. به باور بنده هر مدرسه و هر دانش آموز با توجه به شرایط موجود و شناختش از دانش آموزان می‌تواند این اقدام را انجام دهد.

این کارشناس آموز تاکید کرد: حتی اگر نیاز باشد باید یک تکلیف برای کل کلاس لحاظ کند. درضمن می‌تواند برای دانش آموزان خاص و موردی با هماهنگی شورای مدرسه برای دانش آموز تکلیف لحاظ کند.