عباس اورسجی در پاسخ به این سوال که سال 99 برای فدراسیون کبدی چطور گذشت به خبرنگار گروه ورزشی خبرگزاری برنا گفت: سال سختی بود به این دلیل که نتوانستیم مسابقات مان را برگزار کنیم و چهار دیدار بین المللی و در واقع مسابقات قهرمانی جهان را از دست دادیم و بچه ها آمادگی خودشان را از دست دادند ولی از طرفی توانستیم کلاس های آموزشی به شکل وبینار برگزار کنیم و چندین اردوی تیم ملی ساحلی هم داشتیم اما در کل سال سختی بود.

او درمورد این‌که برنامه‌ریزی فدراسیون برای سال 1400 چیست ادامه داد: امیدوارم که مسابقات قهرمانی جهان که در تقویم فدراسیون جهانی است به قوت خودش باقی بماند و بچه ها بتوانند حضور قدرتمند داشته باشند و همچنین بازی های آسیایی ساحلی داریم که امیدواریم برگزار شود. بچه ها با قدرت اردوها را پشت سر می گذارند و در واقع انشالله بتوانیم در میانه سال اردوهای تیم های ملی را در بحث بازی های آسیایی آغاز کنیم چون شرایطمان خیلی سخت است و بچه ها باید تلاش کنند و برنامه‌ریزی دقیق داشته باشیم که بتوانیم دوباره قوی آغاز کنیم.

رئیس فدراسیون کبدی درمورد لژیونرهای ما که در لیگ هند بازی می‌کنند گفت: ما به زودی لیگ مان را آغاز می‌کنیم و بازیکنان کشور ما به عنوان لژیونر اعزام می شوند.

او درمورد بدترین و بهترین اتفاق سال 99 عنوان کرد: چه عرض کنم؟ آنقدر درگیر فدراسیون هستم و بیشتر سال را درگیر بحث احداث کمپ ساحلی بودیم حداقل برای ورزشکاران ما کمپ اختصاصی احداث شد. بدترین اتفاق هم بحث شیوع ویروس کرونا بود که بچه های ما خیلی اذیت شدند. آقای انصاریان و میناوند عزیز را از دست دادیم و این واقعا اتفاق تلخی بود.

اورسجی با توصیه به مردم برای رعایت پروتکل‌های بهداشتی افزود: نمی توان شادی را هم از مردم گرفت ولی توصیه می کنم واقعا رعایت کنند و شرایط را برای پرستاران و پزشکان راحت‌تر کنند چون آنها دوست دارند ایام عید در کنار خانواده هایشان باشند. با تجمع باعث نشویم که درگیری این عزیزان بیشتر شود. با رعایت پروتکل های بهداشتی سعی کنیم واقعا یار و یاور پزشکان باشیم. 4