به گزارش برنا؛ سرهنگ کارآگاه "بهزاد اختیاری" در توضیح خبر گفت: در اواخر بهمن ماه سال گذشته یک فقره پرونده سرقت منزل از کلانتری 141 شهرک راه آهن به دادخواهی خانم جوانی به پایگاه دوم پلیس آگاهی دریافت شد.

رئیس پایگاه دوم پلیس آگاهی تهران بزرگ عنوان داشت: شاکی اظهار داشت: منزلش در نبود اعضای خانواده مورد دستبرد سارق یا سارقان قرار گرفته است و اموال از قبیل طلاجات و یک دستگاه کنسول بازی بسرقت رفته است.

اختیاری افزود: کارآگاهان با حضور در محل سرقت و بررسی اولیه مشخص شد سارق یا سارقان با تخریب درب ورودی وارد منزل شده اند که با آغاز تحقیقات اولیه و اقدامات علمی توسط تیم بررسی صحنه جرم تشخیص هویت پلیس آگاهی سرنخی از یک سارق بدست آمد.

او  با اشاره به اینکه در ادامه تحقیقات هویت سارق به نام واحد که یکی از مجرمان سابقه دار بود مورد شناسایی قرار گرفت، افزود: باهماهنگی قضایی مخفیگاه متهم در جنوب تهران شناسایی و در تاریخ یکم فروردین سال 1400 دستگیرشد.

 رئیس پایگاه دوم پلیس آگاهی تهران بزرگ با اشاره به اینکه متهم از سرقت از منزل شاکی اعتراف کرد، اظهار داشت:متهم در اعترافات خود گفت: اموال مسروقه را به رهگذر فروخته ام و تاکنون 2 فقره سرقت منزل بدین شیوه به تنهایی انجام داده ام.

سرهنگ اختیاری در پایان گفت: با توجه دستگیری سارق و اعتراف به جرم خود،متهم با صدور قرار قانونی جهت انجام تحقیقات تکمیلی در اختیار کارآگاهان پایگاه دوم پلیس آگاهی تهران بزرگ می باشد.

توصیه های پلیسی:

1- تجهیز ساختمان به دوربین مداربسته

2- استفاده از قفل های ضد سرقت برای ساختمان

3- در صورت استفاده از دربهای ریموت دار تا زمان بسته شدن کامل درب تامل کنیم .

4- نصب حفاظ و نرده بر روی دیوار شمالی یا جنوبی آپارتمان

5- نصب حفاظ و نرده بر روی پنجره یا بالکن طبقات اول و دوم ساختمان

6- عدم بکارگیری کارکنان خدماتی و پرستار بدون شناخت قبلی و ضامن معتبر

7- تقویت روابط بین همسایگان

8-تقویت روشنایی نقاط تاریک ساختمان

9- استفاده از پراغ های تایمردار داخل واحدها

10- تجهیز درب واحد به زنگ اخبار

11- عدم نگهداری وجوه نقد طلاجات و مسکوکات در منزل