شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#نتایج

اکثر آمریکایی‌ها شرایط مرزی را بحرانی می‌دانند


اکثر آمریکایی‌ها شرایط مرزی را بحرانی می‌دانند

نتایج جدیدترین نظرسنجی نشان می‌دهد اکثر رای دهندگان آمریکایی شرایط فعلی در مرز این کشور را بحرانی ارزیابی می‌کنند.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از پایگاه اطلاع رسانی کنگره، تازه ترین نظرسنجی مشترک هیل-هریس ایکس حاکی است اکثر رای دهندگان آمریکایی معتقدند شرایط مرزی بحرانی است و باید سریعا به این وضعیت رسیدگی شود.

بر اساس این گزارش 76 درصد شرکت کنندگان در نظرسنجی که طی روزهای 19 تا 22 مارس انجام شده، گفته اند که افزایش چشمگیر مهاجران و پناهجویان در مرزهای آمریکا یک شرایط بحرانی را ایجاد کرده که باید فورا به آن رسیدگی شود.

در مقابل، 24 درصد رای دهندگان آمریکایی نیز گفته اند که شرایط به گونه ای است که می توان بعدا نیز به آن رسیدگی کرد.

87 درصد جمهوریخواهان، 73 درصد مستقل ها و 66 درصد دموکرات ها گفته اند که شرایط فعلی در مرز جنوبی آمریکا یک بحران فوری و اضطراری است.

دولت بایدن با انتقادات گسترده ای به خاطر افزایش فزاینده مهاجران و پناهجویان در مرزهای آمریکا روبرو شده است.

این در حالی است که دونالد ترامپ رئیس جمهور پیشین آمریکا نیز از سیاست های مهاجرتی و مرزی دولت بایدن به شدت انتقاد کرده است.

ترامپ در اظهاراتی گفت: دولت من امن ترین مرزها در تاریخ این کشور را به دولت بایدن تحویل داد ولی سیاست های نادرست مقام های فعلی موجب وضعیت فعلی در مرزهای جنوبی ما شده است.

وی در ادامه افزود: دولت بایدن تنها ظرف مدت چند هفته یک غرور و افتخار ملی را به یک فاجعه ملی تبدیل کرده است.

شبکه سی بی اس نیز اعلام کرد: تعداد کودکان مهاجر در بازداشتگاه های مرزی آمریکا به بیش از 15 هزار نفر رسیده است.

این شبکه خبری گزارش داده است که کودکان مهاجر بدون همراه بیش از 136 ساعت است که در بازداشتگاه های مرزی نگهداری می شوند و این در حالی است که مطابق قوانین امریکا، کودکان مهاجر بدون همراه نباید بیشتر از 72 ساعت در این مراکز باشند.

جمهوریخواهان معتقدند که دور شدن دولت بایدن از سیاست های مهاجرتی ترامپ عامل اصلی هجوم مهاجران به مرزهای آمریکا است.

با این حال، فعالان حقوق مهاجران و پناهجویان و روزنامه نگاران و خبرنگاران خواستار شفافیت و تحقیق بیشتر درباره وضعیت کودکان مهاجر بدون همراه در بازداشتگاه های مرزی آمریکا هستند. تاکنون هیچ تصویر یا فیلمی از مراکز بازداشت و نگهداری کودکان مهاجر بدون همراه در مناطق مرزی آمریکا منتشر نشده است.

انتهای پیام/