سعید احمدی، دارنده مدال نقره مسابقات جهانی کاراته در سال 2012 درباره وضعیت کاراته دنیا در سالی که گذشت در گفت‌وگو با خبرنگار گروه ورزشی خبرگزاری برنا اظهار کرد: متاسفانه شیوع کرونا باعث شده نظم جهانی در تمام ابعاد به هم بریزد. ما ورزشکاران نیز از این قاعده مستثنی نبودیم تا جایی که مجبور شدیم بیشتر به صورت انفرادی تمرین کنیم تا از فرم ایده ال بدنی خارج نشویم اما از آنجایی که کل ورزش دنیا امسال تحت تاثیر ویروس کرونا بود شرایط کاراته ایران حتی در قیاس با اروپا و آمریکا خیلی خوب بود. به نظرم این وضعیت به خوبی مدیریت شد و هم عملکرد فدراسیون و هم تلاش مربیان در حفظ آمادگی بازیکنان قابل دفاع است. در حال حاضر لیگ را داریم که می‌تواند برای بازیکنان ایجاد انگیزه کند.

او با اشاره به برنامه‌های خود در روزهای کرونایی ادامه داد: ابتدا برای المپیک برنامه داشتم و حتی حدود 8 ماهی را به دعوت انگلیس در کنار تیم‌ ملی آنها بودم که واقعا هم برای من اتفاق مثبتی بود و هم مسئولین کاراته انگلیس از این همکاری رضایت داشتند. با شیوع کرونا مجبور شدم دوباره به آمریکا برگردم و فعلا تمرین می‌کنم و به تحصیلاتم می‌رسم اما اگر مسابقه‌ای برگزار شود قطعا خودم را محک خواهم زد.

دارنده مدال نقره جهانی در رابطه با حذف کاراته از المپیک گفت: از 40 سال پیش هم همیشه این صحبت‌ها وجود داشت و در نهایت قرار شد کاراته در المپیک توکیو باشد. الان هم باز مطرح شده است که کاراته برای المپیک بعدی حذف خواهد شد ولی همه به این موضوع خوش بین هستند چون که جمعیت این رشته در دنیا زیاد است و شاید برای المپیک بعدی موقتا حذف کنند و دوباره به رشته‌های المپیکی اضافه شود.

احمدی در پایان خاطرنشان کرد: از ته قلبم آرزو می کنم هرچه سریعتر این مشکل حل و کرونا ریشه کن شود تا دوباره شاهد صفا و صمیمیت همیشگی بین مردم باشیم. برنامه خاصی برای سال جدید ندارم و فقط تلاش خواهم کرد مانند همیشه از تمرینات دور نباشم. 4