شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#چین

تاکید دبیرکل ناتو بر لزوم دخالت دادن چین در مسائل بین‌المللی


تاکید دبیرکل ناتو بر لزوم دخالت دادن چین در مسائل بین‌المللی

دبیرکل ناتو ضمن هشدار درباره قدرت روزافزون چین در عین حال بر لزوم وارد کردن این کشور در حل مسائل مختلف از جمله تغییرات آب و هوایی تاکید کرد.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از "دویچه وله" آلمان، برای اولین بار از زمان شروع بحران کرونا امروز (سه شنبه) وزرای امور خارجه کشورهای عضو ناتو به صورت حضوری در بروکسل با هم دیدار خواهند کرد.

"آنتونی بلینکن"، وزیر امور خارجه آمریکا هم در این دیدار دو روزه شرکت خواهد کرد. ینز اشتولنبرگ، دبیر کل ناتو در آستانه این دیدار در گفتگویی با "دویچه وله" آلمان از حضور وزیر خارجه آمریکا در این نشست استقبال کرده و آن را علامت مثبتی دانست.

وی تاکید کرد که دولت آمریکا تحت ریاست جمهوری جو بایدن تعهد قدرتمندانه تری به وحدت دو سوی آتلانتیک نشان داده است. وی از گشوده شدن فصل جدیدی از روابط بین آمریکای شمالی و اروپا خبر داد.

دبیر کل ناتو در بخش دیگری از این گفتگو تاکید کرد که ظهور چین به کشورهای عضو ناتو فرصت های جدیدی از جمله در زمینه تجارت و اقتصادهای ملی می دهد. وی افزود: ما باید چین را در مسائل فراوانی از جمله موضوع دگرگونی های آب و هوایی وارد کنیم. وی هم زمان گفت که در عین حال چین یک قدرت نوظهور است که ارزش های مشترکی با ما ندارد.

اشتولنبرگ همچنین گفت: چین به ما نزدیکتر می شود و از جمله در زیر ساخت های حساس ما سرمایه گذاری می کند. بنابراین ناتو مجبور است با عواقب این مسئله برای امنیت متحدان منطقه ای و تغییر توازن قدرت جهانی دست و پنجه نرم کند.

انتهای پیام/