به گزارش برنا؛ علیرضا سهرابیان، رئیس فدراسیون قایقرانی در یک گفت‌وگوی نوروزی پاسخگوی سوالات خبرنگار گروه ورزشی خبرگزاری برنا شد: 

- عملکرد کلی فدراسیون در سال 99 را چطور دیدید؟

جمعی از همکاران من در فدراسیون و هیات های استانی واقعا سنگ تمام گذاشتند و از موقعی که کرونا چترش را در کشور ما باز کرد همکاران من تمام تلاششان را کردند و ثمره اش برگزاری لیگ و مسابقات قهرمانی کشور شد و اکثر رشته های ما قهرمانی کشورشان را برگزار کردند و این نشان دهنده این است که تلاشمان را کردیم تا همه چیز به بهترین شکل برگزار شود. این که بچه های ما توانستند در مسابقات مختلف شرکت کنند نشان دهنده تلاش روسای هیات ها و مربیان تیم ملی و اعضای فدراسیون خصوصا کمیته آموزش بود. در طول زمانی که از فروردین سال 99 تا به امروز توانستیم کار دانش افزایی از طریق رسانه وبینار را انجام دهیم خصوصا آموزش های فدراسیون جهانی در بخش آبهای آرام و روئینگ انجام شد. همین که توانستیم سطح دانش مربیان و ورزشکاران خود را افزایش دهیم نشان دهنده این است که همکاران من تلاش شان را کردند تا بتوانند نتایج مطلوبی را به دست آورند.

- آیا وزارت ورزش و جوانان از فدراسیون قایقرانی حمایت کرده است؟

تمام تلاشها صورت گرفته و مشکلات مالی را به صورت قوی تر پیگیری کردند تا بتوانیم از منابع مالی بهره مند شویم. امیدواریم که به ما بیشتر کمک کنند تا بتوانیم به بهترین شکل ورزشکارانمان را برای کسب سهمیه المپیکی اعزام کنیم تا بتوانند برای ایران افتخار آفرینی کنند.

- تا به حال شده است که سال تحویل یا سیزده بدر را در کنار دریاچه آزادی و بچه‌ها باشید یا پیش نیامده است؟

سال قبل با توجه به ویروس کرونا قرار بود بچه های ما قرنطینه باشند و کسی ورود و خروج نکنند و مایحتاجشان را به آنها تحویل بدهیم، فروردین سال گذشته چنین اتفاقی افتاد و مخصوصا در رشته استقامت که بچه ها مجبور بودند ساعتها تمرین کنند و شاید بجز افرادی که کارمند آن مجموعه هستند کسان دیگر را ندیدند و در مواقعی که بچه ها می خواهند برای مسابقات اعزام شوند در تعطیلات نوروز هم در اردو بودند و دوری از خانواده برایشان حالت عادی پیدا کرده است. شرایط بسیار سخت است و ما باید به این سختی احترام بگذاریم و لااقل حداقل امکانات را برایشان در نظر بگیریم که تعطیلات دلچسب تری را بتوانند تجربه کنند.

- با توجه به شرایط کرونا توصیه‌تان برای مردم در ایام نوروز چیست؟

سیستم های رسانه ای و اپلیکیشنی به شکلی شده که دید و بازدیدها را مثل گذشته انجام نمی دهند یک زمانی بود که مردم حتما باید حضور پیدا می کردند و دید و بازدید انجام می دادند ولی بعد تبدیل به تماس تلفنی و بعد هم امروزه خدا را شکر از طریق ارتباط تصویری مردم با یکدیگر صحبت می کنند. درست است که آمار مبتلایان و کشته های کرونا کمتر شده ولی در دوره نوروز که خیلی ها دید و بازدید را در اولویت کار خود قرار می دهند ممکن است ویروس کرونا زیادتر و تلفات انسانی زیادتر شود. به نمایندگی از خانواده قایقرانی از مردم خواهش می کنم دید و بازدیدها را به حداقل برسانند و به حق و حقوق افرادی که در این کشور عزیز زندگی می کنند احترام بگذارند، امیدوارم با توجه به احترام به همه قوانین و دست به دست هم دادن بتوانیم ایرانمان را پاک و سالم نگه داریم. 4