افشین قطبی در گفت‌وگوی نوروزی با خبرنگار گروه ورزشی خبرگزاری برنا، در خصوص اتفاقات سال 1399 و پیش بینی اش از آینده پرسپولیس صحبت کرد.

ماحصل این پرسش و پاسخ را در زیر می خوانید:

- به عنوان سوال اول، ارزیابی‌تان از پرسپولیس مدل 1399 چیست؟ 

پرسپولیس شرایط خوبی را در سال 99 داشت و اکثر اتفاقاتی که برای این تیم رخ داد، اتفاقات خوشایندی بود. این روند می تواند در سال بعد هم برای پرسپولیس تکرار شود و به نظر من بدون شک این تیم شانس اول قهرمانی در فصل جاری لیگ است. با توجه به تقویت خط حمله و نفرات خوبی که پرسپولیس در نقل و انتقالات جذب کرده، باید شانس اول قهرمانی در لیگ بیستم را به پرسپولیس بدهیم

- پرسپولیس در این مسیر چه رقبایی را دارد؟

لیگ امسال تیم های خوبی را دارد و این موضوع رقابت را برای قهرمانی جذاب تر می کند. به نظر من سپاهان با نویدکیا و استقلال با مجیدی و تراکتور با خطیبی و همینطور فولاد با نکونام تیم های مدعی هستند که رقبای جدی برای پرسپولیس محسوب می شوند. با توجه به حضور این تیم ها، پیش بینی می کنم  نیم فصل دوم رقابت جالب و خاصی در لیگ برتر اتفاق بیفتد.

- صحبت از ایران و فوتبال ایران شد؛ فکر می‌کنید مسیر مربیگری‌تان دوباره به فوتبال ایران خواهد افتاد؟

مسلما برای مربی هرجور اتفاق قابل رخ دادن است و من هم ممکن است در آینده اتفاقات جدیدی برایم رخ بدهد. همان طور که یک روز در چین هستم یک روز در هلند، ممکن است دوباره برای مربیگری به ایران برگردم و بتوانم به فوتبال مملکتم خدمت کنم.

- در سال 99 چه اتفاقی شما را خیلی متاثر کرد؟

اتفاق تلخی که در این سال برای مهرداد میناوند و علی انصاریان افتاد برای هیچ کس فراموش شدنی نیست. این حادثه تلخ اتفاقی بود که همه ما را متاثر کرد. خداوند به خانواده آنها صبر و آرامش بدهد. از همین جا از هواداران پرسپولیس می خواهم یاد مهرداد و علی را مانند هادی نوروزی همیشه زنده نگه دارند.

- شما سال‌ها نوروز را در ایران بودید. دوست داریم از آن روزها برای مان بگویید!

من عاشق ایران و ایرانی ها هستم به طور یقین آداب و رسوم این سرزمین را هم دوست دارم، به خصوص رسم زیبای نوروز را. نوروز آغاز زندگی دوباره برای گیاهان و طبیعت است و همه زندگی دوباره می گیرند. در این فصل زیبایی های طبیعت با خواست خدا صد چندان می شود و این موضوع حال و هوای خاصی را ایجاد می کند. من همیشه از دید و بازدیدها، از سفره هفت سین و این آداب مربوط به نوروز لذت برده و می برم. 

- خاطره شیرین خاصی در این روزها در ایران برای‌تان رقم خورده است؟

تمام خاطرات حضور من در ایران بهترین خاطراتم بوده که فراموششان نمی کنم. این که این خاطرات برای نوروز باشد یا روزهای دیگر برای من فرقی ندارد. 

- در سال جدید چه پیام و آرزویی را برای مردم ایران دارید؟

برای همه مردم ایران آرزوی سلامتی دارم و امیدوارم ایران و همه دنیا از شر این ویروس نجات پیدا کنند تا بدین ترتیب مردم بتوانند به زندگی عادی بازگردند و با سلامتی کامل و دوستی هرچه بیشتر بتوانند با کمک هم مشکلات جامعه را برطرف کنند. امیدوارم پرسپولیس هم در ایران و آسیا قهرمان شود، چرا که معتقد هستم این 2 قهرمانی حق مسلم پرسپولیس است. 7