شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#اتحادیه اروپا#دولت#تحریم#چین#اروپایی

در پاسخ به تحریم اتحادیه اروپا علیه چین؛

پکن ۱۰ مقام ارشد اتحادیه اروپا را تحریم کرد

پکن ۱۰ مقام ارشد اتحادیه اروپا را تحریم کرد

دولت چین در پاسخ به تحریم‌های وضع شده اتحادیه اروپا علیه این کشور، ۱۰ تن از اعضای ارشد این اتحادیه به علاوه چند شرکت اروپایی را تحریم کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل ازدویچه وله، در پی اقدام اتحادیه اروپا در خصوص تحریم چهار فرد و یک نهاد دولتی در چین به بهانه نقض حقوق بشر، پکن از اقدام تلافی جویانه خود علیه اعضای ارشد این اتحادیه خبر داد.

بر اساس اعلام وزارت خارجه چین، ۱۰ مقام ارشد اتحادیه اروپا از جمله اعضای پارلمان اروپا به دلیل آنچه پکن، دخالت آشکار در امور داخلی خود و نقض حاکمیت چین عنوان کرده، به فهرست افراد تحت تحریم در وزارت خارجه چین اضافه خواهند شد.

به همین مناسبت، وزارت خارجه چین با صدور بیانیه‌ای رسمی، ضمن متهم کردن بروکسل به نقض حقوق بین الملل و دخالت در امور حاکمیتی این کشور، اعضای اتحادیه اروپا را به دروغ پراکنی و ارائه اطلاعات نادرست در خصوص چین متهم کرده است.

در فهرست ارائه شده افراد تحریم شده از سوی دولت چین، اشخاصی همچون «رینهارد بوتیکوفر» رئیس کمیته امنیت و حقوق بشر پارلمان اروپا به چشم می‌خورند.

چین همچنین از تحریم برخی نهادهای اروپایی مانند موسسه مطالعات چین «مرکاتور» آلمان خبر داده است.

به گفته وزارت خارجه چین، افراد اعلام شده حق ورود به چین، هنگ کنگ و ماکائو را نداشته و همچنین حق هیچ گونه همکاری با شرکت‌ها و نهادهای چینی را نخواهند داشت.