مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر خبر ربوده شدن شناور عراقی در آب‌های ایران را تکذیب کرد.

سیاوش ارجمندزاده با بیان اینکه هیچ شناور کشور خارجی در آب‌های سرزمینی ایران و استان بوشهر ربوده نشده است، افزود: تنها یک یدک‌کش عراقی که دچار حادثه آبگرفتگی شده بود، در جزیره سه‌دندان بوشهر به گل نشسته است.

وی با اشاره به خبر ربوده‌شدن یک شناور عراقی در آب‌های ایران از یک شبکه منسوب به عربستان سعودی، عنوان کرد: هیچ شناور کشور دوست و همسایه ما یعنی عراق، در آب‌های سرزمینی جمهوری اسلامی ایران و حوزه استان بوشهر ربوده نشده و چنین خبری تنها دروغ‌پراکنی است.

به گزارش ایسنا، در تاریخ ۲۲ اسفند ۱۳۹۹ یک «یدک‌کش ـ بارج» عراقی در آب‌های بین‌المللی خلیج‌فارس به‌ دلیل آبگرفتگی درخواست کمک کرد که کشورهای ایران، عربستان، قطر و بحرین با همکاری هم در یک عملیات مشترک دریایی به کمک آن شتافته و ۴ خدمه آن نجات یافتند.

به گفته مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر به‌دلیل شرایط نامساعد جوی یدک‌کش و بارج از هم جدا شده و یدک‌کش سرگردان که بدون سرنشین بوده در هشت مایلی بندر بوشهر در جزیره کوچک و غیرمسکونی سه‌دندان به گل نشست. شناورهای امدادی بندر بوشهر نیز این یدک‌کش را از زمان ورود به آب‌های سرزمینی ایران و استان بوشهر تا لحظه به گِل نشستن همراهی کردند.