شهر خبر

فیصل مقداد در عمان: حملات اسرائیل نمی‌تواند استمرار داشته باشد


فیصل مقداد در عمان: حملات اسرائیل نمی‌تواند استمرار داشته باشد

وزیر خارجه سوریه با اشاره به توان بالای پدافند هوایی سوریه در دفع حملات رژیم صهیونیستی تاکید کرد که این حملات نمی‌تواند استمرار داشته باشد.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از خبرگزاری عمان، «فیصل المقداد» وزیر خارجه سوریه که در عمان به سر می‌برد اعلام کرد که حملات رژیم صهیونیستی به سوریه نمی‌تواند که ادامه داشته باشد.

وی افزود: ارتش سوریه بخش اعظم موشک‌های شلیک شده از سوی صهیونیست‌ها را در حمله اخیر ساقط کرده است.

وزیر خارجه سوریه اظهار داشت : 40 موشک خنثی شده است و اسرائیل هیچ دستاوردی در عرصه میدانی به دست نیاورده است به ویژه در مناطق مرزی.

المقداد مواضع سلطان نشین عمان درباره بحران سوریه و موضوعات منطقه‌ای و بین المللی مهم را مثبت و دقیق توصیف کرد.

وزیر خارجه سوریه در ادامه سیاست سلطان نشین عمان را وزین و قابل احترام و تقدیر برای دنیا قلمداد کرد و از تلاش‌های سلطان نشین عمان در پایان دادن به رنج‌های ملت سوریه تمجید کرد.

وی درباره بازگشت سوریه به اتحادیه عرب هم گفت: سوریه قلب تپنده جهان عرب است. سوریه با اجماع عربی از اتحادیه عرب خارج نشده است. دستاویز قرار دادن بحران سوریه موجب طولانی کردن بحران سوریه می‌شود.

وی غیبت کشورش در اتحادیه عرب را نقص در اقدام عربی مشترک توصیف کرد.

درباره آشتی در سوریه هم تاکید کرد: دولت سوریه در راستای منافع ملت سوریه حرکت می‌کند و خواسته‌های آنرا مورد توجه قرار می‌دهد.

وی از آمادگی دولت سوریه بار گفتگو با معارضان به غیر از تروریست‌های مورد حمایت خارج خبر داد و گفت که امکان گفتگو و دور میز نشستن با این تروریست‌ها به خاطر اینکه سناریو خارجی‌ها را پیاده می کنند، وجود ندارد

وزیر خارجه سوریه از بازگشت سه میلیون آواره به سوریه خبر داد و افزود: ما حامی بازگشت آوارگان سوری بدون هیچ قید و شرطی هستیم زیرا آنها به وطن و دیار خود باز می‌گردند.

انتهای پیام/