شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#دولت#مدیریت بحران#کرونا#نتایج

نارضایتی دو سوم آلمانی‌ها از مدیریت بحران دولت در دوران کرونا


نارضایتی دو سوم آلمانی‌ها از مدیریت بحران دولت در دوران کرونا

نتایج جدیدترین نظر سنجی نشان می‌دهد که حدود یک سال بعد از اعمال اولین محدودیت‌های کرونایی از طرف دولت میزان رضایتمندی از مدیریت دولت برای مهار این بیماری به شدت کاهش پیدا کرده است.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از روزنامه "هامبورگر ابند بلات"، حدود یک سال است که کشور آلمان در وضعیت کرونایی قرار دارد و حالا نتایج یک نظر سنجی نشان می‌دهد که اکثر قریب به اتفاق شهروندان آلمانی از مدیریت بحران دولت در دوران کرونا ناراضی هستند.

نتایج جدیدترین نظر سنجی نشان می‌دهد که حدود یک سال بعد از اولین اقدامات دولت علیه بحران کرونا تقریبا دو سوم شهروندان از مدیریت بحران دولت ناراضی هستند.

نتایج این نظر سنجی که از طرف موسسه یوگو و به سفارش خبرگزاری آلمان انجام شده است نشان می‌دهد که 34 درصد شهروندان از اقدامات و سیاست‌های دولت در دوران بحران کرونا بسیار ناراضی و 31 درصد دیگر هم بیشتر ناراضی هستند.

بر این اساس تنها 4 درصد شهروندان از سیاست‌های دولت در این دوران راضی و 26 درصد هم بیشتر راضی هستند. 5 درصد هم اعلام کرده‌اند که در این باره اطلاعی ندارند.

نتایج این نظر سنجی نشان می‌دهد که بخصوص شهروندان این کشور از کار "ینز اشپاهن"، وزیر بهداشت این کشور ناراضی هستند. تنها 24 درصد شهروندان از کار وزیر بهداشت خود ابراز رضایت کردند و 69 درصد اعلام نارضایتی کردند.

دولت آلمان در اواسط ماه مارس سال 2020 اولین محدودیت‌ها برای مهار کرونا را تصمیم گیری کرد. مرکل در آن زمان در یک سخنرانی تلویزیونی به یاد ماندنی همه مردم را به مبارزه برای جلوگیری از گسترش ویروس کرونا فراخواند.

پذیرش محدودیت‌های اعمال شده از طرف دولت از طرف شهروندان مانند بستن مغازه‌ها، رستوران‌ها و مدارس در اولین موج کرونا بسیار بالا بود. در یک نظر سنجی انجام شده از طرف موسسه "یوگو" در آوریل سال 2020 تقریبا 67 درصد شهروندان بیشتر راضی و یا بسیار راضی از مدیریت بحران دولت بودند. در اوایل موج دوم در ماه اکتبر تنها 57 درصد از مدیریت بحران دولت ابراز رضایت می‌کردند ، در اوایل فوریه 50 درصد و در آخرین نظر سنجی انجام شده در اواخر فوریه 48 درصد چنین اعتقادی داشتند.

در سه هفته اخیر میزان پذیرش اقدامات دولتی از طرف شهروندان کاهش چشمگیری داشته است.

در حال حاضر تنها 30 درصد شهروندان مدیریت بحران دولت را بیشتر و یا خیلی مثبت ارزیابی می کنند.

این نارضایتی از عملکرد دولت در دوران این بحران در بین طرفداران احزاب مختلف متفاوت است و در بین طرفداران حزب افراطی جایگزینی برای آلمان 86 درصد ، چپ ها 76 درصد، طرفداران حزب لیبرال دموکرات 73 درصد و در بین طرفداران حزب سوسیال دمکرات و سبزها به ترتیب 63 و 62 درصد است. در بین طرفدران احزاب متحد مسیحی هم 51 درصد این گونه ابراز نظر کردند.

دولت آلمان در نظر دارد به دلیل افزایش شدید مبتلایان به کرونا محدودیت‌های اجتماعی را تا 18 آوریل ( 29 فروردین ماه) تمدید کند. شاخص ابتلا در شمار زیادی از شهرهای آلمان به بالای 100 رسیده است.

در این طرح خواسته شده، بر پایه "ترمز اضطراری" که پیش از این بر سر آن توافق شده بود، در صورتی که شاخص مبتلایان به بیش از 100 نفر در 100هزار نفر جمعیت برسد، محدودیت‌ها "قاطعانه اجرایی شوند".

علاوه بر این قرار است در چنین وضعیتی نه تنها بازگشایی‌های گام به گام متوقف شود، بلکه برای کاهش ابتلا به بیماری کووید 19 اقدامات مضاعف صورت گیرند.

بر اساس جدیدترین آمارها تا به حال در آلمان حدود 2670000 نفر به کرونا مبتلا شده و 75270 نفر هم در اثر ابتلا به این بیماری جان خود را از دست داده‌اند.

انتهای پیام/