شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#خلیج فارس#اورژانس#اتوبوس#تجهیزات#آمبولانس

وزیر بهداشت مطرح کرد:

ساخت اتوبوس آمبولانس با تجهیزات مدرن در داخل کشور/ پرواز بالگرد اورژانس برای نجات دو مصدوم در مرز گلستان/ فعالیت 6 اورژانس دریایی در خلیج فارس

به گزارش منیبان؛ سعید نمکی، وزیر بهداشت در جمع خبرنگاران با تشکر از اصحاب رسانه در دوران کرونا و تشکر از رئیس اورژانس کشور گفت: در حال حاضر حدود 3300 پایگاه اورژانس ثابت و در طول تعطیلات 300 پایگاه سیار اورژانس در کشور را مدیریت می کنیم همچنین 47 بالگرد اورژانس و 15 هزار و 700 آمبولانس در کشور وجود دارد و در حال حاضر بالگرد اورژانس برای نجات دو مصدوم در مرز گلستان به پرواز در آمده است.

او افزود: برای اولین بار در کشور صاحب اتوبوس آمبولانس وطنی با تمام تجهیزات مدرن  خواهیم شد که به ناوگان اورژانس کشور افزوده می شود.

نمکی تصریح کرد: 6 آمبولانس دریایی هم در خلیج فارس آماده خدمت رسانی و جابجایی بیماران از جزیره های خلیج فارس به سایر مراکز درمانی هستند.

وزیر بهداشت ادامه داد: خوشبختانه اورژانس علاوه کمک رسانی به بیماران کرونایی در ایام نوروز هم در جاده های کشور در حال خدمت به مردم است و از سال 98 در میان سیلاب ها خدمات فراوانی به مردم ارائه داده و در عین حال عجله در برگشت از هموطنان از مناطق سیل زده خدمات رسانی در جاده ها را مدیریت کرد.

او گفت: نیروهای اورژانس در دو سال قبل به سه میلیون و ۵۰۰ هزار زائر اربعین چه در داخل کشور و چه در عراق خدمات ارائه دادند.

نمکی بیان کرد: امسال به عنوان سومین سال که در خدمت گذاری مردم حضور دارم کادر اورژانس در خط مقدم خدمت رسانی هستند.

وزیر بهداشت افزود: همکاران در اورژانس کشور طرحی را در قالب سفرهای نوروزی که حتی اگر بلایای طبیعی هم پیش آمد غافلگیر نشوند همانگونه که در سی سخت در اوج کرونا هیچ کسی از خدمات رسانی مغفول نماند.

او ضمن توصیه به هموطنان ادامه داد: خواستاریم که مردم با توجه به وجود ویروس جهش یافته در کشور علارغم خستگی ها به سفر نروند و در این راستا بسیاری به این موضوع عمل کردند و در دید و بازیدها مراعات کردند امام عده ای هم جاده ها را شلوغ کردن اما تقاضا داریم سفر را کوتاه کنند و با رعایت پروتکل های بهداشتی عمل کنند تا دچار گرفتاری دیگری نشویم. به ظور مثال ما اگر خیز دوباره ویروس کرونا را در خوزستان نداشتیم الان شمار مرگ های کرونایی تک رقمی شده بود.

نمکی اظهار کرد: همکاران ما در طرح شهید سلیمانی از تشدید بیماری در استان ها با اولویت بندی کار جلوگیری می کنند و هرچقدر جمعیت ثابت ما بیشتر بوده و جمعیت سیار ما کمتر باشد در بیمار یابی و کنترل بیماری موفق تر خواهیم بود.

وزیر بهداشت در خصوص تغییر آمار های کرونایی با توجه به ایام نوروز گفت: در حال حاضر برای تحلیل افزایش آمارهای کرونایی بسیار زود است و ما اندکی افزایش در برخی نقاط را شاهد هستیم و از هفته دوم و سوم فروردین در این خصو ص می توانیم ارزیابی را انجام دهیم. ضمن اینکه امسال بسیار هوشمندترین از سال گذشته در حال رصد جرقه ها های کرونایی هستیم تا از شعله ور شدن دوباره ویروس جلوگیری کنیم.

نمکی در پایان افزود: همه دیدند که در انگلستان و آلمان ویروس جهش یافته چه فاجعه ای آفرید اما امروز بعد از یک ماه که از ورود ویروس جهش یافته به کشور می گذرد ما شاهد وجود مرگ های دو رقمی در کشور هستیم که نشان از هوشمندی ما در مدیریت و کنترل بیماری است.