شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#جلوگیری

چهار راهبرد اصلی برای تحقق شعار «تولید؛ پشتیبانی‌ها، مانع زدایی‌ها»، در سال ۱۴۰۰


چهار راهبرد اصلی برای تحقق شعار «تولید؛ پشتیبانی‌ها، مانع زدایی‌ها»، در سال 1400

صنعتی شدن و جلوگیری از خام فروشی، خصوصی سازی به معنای واقعی مبتنی بر حفظ نیروی کار و بازسازی و نوسازی واحد تولیدی و به کارگیری تکنولوژی و نوآوری، بکارگیری سیستم بانکی در راستای حمایت از تولید از جمله راهکارهای تحقق شعار سال است.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، تجربه نامگذاری سالیان اخیر توسط مقام‌معظم‌رهبری(مدظله‌العالی) مبتنی بر نگاه آسیب شناسانه ایشان نسبت به فرآیند توسعه و پیشرفت کشور، ناظر بر این واقعیت مهم است که برای کسب یک جایگاه برتر در عرصه‌های جهانی به ویژه در عرصه اقتصادی، حمایت از تولید دانش بنیان به معنای واقعی و به عنوان یک مطالبه و خواست ملی با پشتیبانی کامل حاکمیت و مردم و رفع موانع پیش رو در همه حوزه‌های مرتبط با تولید، مسیر رشد، پیشرفت و توسعه آتی کشور را هموارتر نموده و با شتاب بیشتری پله های رشد و ترقی ایران اسلامی پیموده خواهد شد و اقتصاد کشور را از وابستگی به نفت رها و در یک مسیر پایدار قرار خواهد داد.
لذا در این شرایط حساس کشور و جنگ اقتصادی مدعیان دروغین دموکراسی که در قالب تحریم‌های ظالمانه بر علیه ملت بزرگ ایران شکل گرفته است و تورم، بیکاری، گرانی و مشکلات معیشتی از دغدغه‌های اصلی جامعه محسوب می‌گردد ، اصلاح ساختار اقتصادی کشور با محوریت حمایت واقعی و نیل به شکوفایی در تولید ملی از ضروریات است که رهبری به درستی در قالب شعار سال 1400 تحت عنوان تولید، پشتیبانی‌ها، مانع زدایی‌ها تبیین و روشن نمودند.
در سال 1399 که سال جهش تولید نام گرفت حرکت‌های سازنده و اصلاحی، هم در حوزه قانون گذاری در مجلس شورای اسلامی با تشکیل ساختارها و تصویب قوانین حامی تولید و هم بخش اجرا و برنامه ریزی کشور در حمایت از تولید، منجر به شکل گیری زیربناها و الگوی جهش تولید در کشور شد و گفتمان حمایت از تولید را تقویت و نهادینه نمود که نشان از ریل‌گذاری صحیح دارد.
اما تا حصول نتیجه مطلوب و تحول و جهش معنی‌دار و شکوفایی واقعی به معنای برتری جهانی و نمود قابل درک آن در اقتصاد و معیشت مردم، نیازمند تداوم و پیمایش مسیر بر اساس تدابیر رهبری عزیز هستیم وبه فرموده ایشان امروز کشور برای کار، میدان وسیعی است. مدیران کارآمد اگر بیایند کار و تلاش کنند و نشاط به خرج دهند، میدان برای کار خیلی باز است و ما می‌توانیم بسیاری از مشکلات مادی جامعه را برطرف کنیم. که امید است سرلوحه برنامه های همه مسئولین کشور قرار گیرد.
و ان‌شاءالله بتوان با خروج تولید از مظلومیت فعلی و رفع موانع مهمی چون پایین بودن سهم سرمایه گذاری نسبت به GDP، واردات غیرضرور، مقابله با قاچاق، اهلیت و ... و در بحث پشتیبانی از تولید توجه به اصولی چون؛
1)صنعتی شدن و جلوگیری از خام فروشی
2)خصوصی سازی به معنای واقعی مبتنی بر حفظ نیروی کار و بازسازی و نوسازی واحد تولیدی و به کارگیری تکنولوژی و نوآوری
3)بکارگیری سیستم بانکی در راستای حمایت از تولید و فن‌آوری
4)راهبرد صادرات با بکارگیری تمام توان دیپلماسی و شناسایی و تسخیر بازارهای صادراتی و...
شاهد تحقق منویات رهبری معظم در پایان سال 1400 باشیم.

  پرویز اوسطی- نماینده مجلس شورای اسلامی

انتهای پیام/