به گزارش برنا؛ ثبت نام در روزهای 20 تا 29 شهریور ماه99 آغاز شد و برای بار دوم در تاریخ  اول مهرماه تا چهارم مهرماه تمدید شد. 28 دستگاه در این آزمون حضور داشتند و بیشترین سهمیه استخدامی مربوط به وزارت آموزش و پرورش بود که بیشترین تعداد شرکت‌کنندگان برای آزمون را نیز به خود اختصاص داده است و پس از آن وزارت کشور قرار داشت و این آزمون در تاریخ موعد اولیه قرار بود 9 آبان ماه99 برگزار شود و قرار بود 38 هزار نفر در این آزمون جذب شوند.

شرایط اولیه ثبت نام در این آزمون

طبق دفترچه منتشر شده داشتن حداقل 20 سال تمام و حداکثر 25 سال برای دارندگان مدارک تحصیلی دیپلم، حداکثر 30سال برای دارندگان مدارک تحصیلی فوق دیپلم، حداکثر 35 سال برای دارندگان مدارک تحصیلی لیسانس، حداکثر 40 سال برای دارندگان مدارک تحصیلی فوق لیسانس و حداکثر 45 سال برای دارندگان مدارک تحصیلی دکتری شرط سنی شرکت در این آزمون بود.

اولین تعویق برگزاری آزمون

27 مهرماه بود که سخنگوی سازمان سنجش آموزش کشور از تغییر زمان برگزاری هشتمین آزمون استخدامی دستگاه‌های اجرایی کشور خبر داد.

زرین آمیزی دلیل این تغییر تاریخ را ایجاد فرصت مناسب برای آمادگی متقاضیان ثبت نام کننده که متقاضی ویرایش و اصلاح شغل محل انتخابی خود بودند، عنوان کرد.

بر این اساس قرار شد متقاضیان در سهمیه‌های قانونی مختلف اعم از آزاد، ایثارگران و معلولان از روز  29 مهرماه تا روز 2 آبان ماه به درگاه اطلاع رسانی سازمان سنجش آموزش کشور مراجعه کرده و ویرایش اطلاعات ثبت نامی خود را انجام دهند.

اینگونه بود که زمان برگزاری هشتمین آزمون مشترک دستگاه های اجرایی کشور از 9 آبان به 6 و 7 آذرماه تغییر پیدا کرد.

این در حالی بود که حدود 560 هزار نفر در این آزمون ثبت نام‌کرده بودند.

متاسفانه سازمان امور استخدامی کشور چندین هزار نفر را در بلاتکلیفی و استرس رها کرد.

فاطمه زرین آمیزی

اضافه شدن شرط بومی گزینی

مجلس شورای اسلامی در شانزدهم شهریورماه امسال بومی‌گزینی در آزمون استخدامی را مصوب کرد.

بومی گزینی براساس قانون، به افرادی بومی شهرستان اطلاق می‌شد که یا محل تولدشان شهرستان مورد نظر بود یا اینکه ساکن آن شهرستان با سابقه حداقل 10 سال سکونت باشند.

در این مصوبه ایجاد سازوکاری برای تعیین اولویت جهت جذب داوطلبان بومی شهرستان به استثنای شهر تهران و مراکز استان‌ها مد نظر قرار گرفت.

تعویق دوباره آزمون

این بار کرونا زمان برگزاری هشتمین آزمون استخدامی دستگاه‌های اجرایی را تغییر داد.

رشد فزاینده بیماری کووید 19 در کشور همچنین اعمال محدودیت های شدید در اکثر استان ها، از اول آذر ماه موجب شد بار دیگر تاریخ برگزاری هشتمین آزمون استخدامی تغییر کرده و به روزهای 11 و 12 دی ماه 99 موکول شد.

تایید برگزاری آزمون در آخرین تاریخ مقرر

علیرضا رییسی، سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا 29آذرماه بود اعلام کرد با توجه به آرامش نسبی ایجاد شده در خصوص مقابله با کرونا در کشور با در نظر گرفتن 2700حوزه، با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و حداقل جمعیت، مصوب شد که این آزمون برگزار شود.

رئیسی

توزیع کارت آزمون

بالاخره در تاریخ 8 دی ماه 99 توزیع کارت ورود به جلسه هشتمین آزمون استخدامی دستگاه‌های اجرایی در درگاه سازمان سنجش آموزش کشور آغاز شد.

برگزاری آزمون با رعایت پروتکل های بهداشتی

نوبت نخست هشتمین آزمون استخدامی دستگاه‌های اجرایی کشور بالاخره بعد تمام کش قوس ها پس از تعویق چند باره با رقابت 297 هزار و 96 نفر در189 شهر کشور در روز پنج شنبه 11 و نوبت دوم آن در روز 12 دی ماه کلید خورد.

این آزمون در حالی آغاز شد که در سایه پروتکل های بهداشتی ناشی از شیوع ویروس کرونا، میزبان داوطلبان بود.

فاصله فیزیکی داوطلبان در این آزمون رعایت شد به گونه ای که چینش صندلی ها با فاصله 1.5 متر از الزامات در حوزه های امتحانی بود.

همچنین محل جداگانه در حد کلاس برای داوطلبانی که دارای شرایط سرماخوردگی و یا علایم مشکوک هستند، در نظر گرفته شد.

آزمون استخدامی 1

نتیجه آزمون استخدامی دستگاه های اجرایی

متقاضیان هر یک از دستگاه های اجرایی پس از دریافت نتیجه آزمون، در صورتی که بر اساس نتیجه مندرج در کارنامه آزمون جز معرفی‌شدگان برای مرحله بررسی مدارک می بودند باید برای اطلاع از اطلاعیه و اقدامات بعدی در 15 بهمن ماه به آدرس درگاه اینترنتی دستگاه مورد نظر مراجعه می کردند اما مراجعه نکردن متقاضی در مهلت تعیین شده بر اساس برای بررسی مدارک به منزله انصراف متقاضی از سایر مراحل استخدام تلقی می شد.

نتیجه نهایی

داوطلبانی که در آزمون استخدامی فراگیر دستگاه های اجرایی سال 99 نام نویسی کرده اند برای پذیرش نهایی در رشته شغلی انتخابی باید علاوه بر قبولی در آزمون کتبی در آزمون شفاهی یا همان مصاحبه نیز شرکت کرده و نمره حد نصاب را کسب کنند . پذیرفته شدگان آزمون کتبی استخدام ادارات دولتی به میزان چند برابر ظرفیت دعوت به مصاحبه می شوند.

در طی سال های اخیر با توجه به مجزا بودن آزمون های شفاهی و تفاوت زمان مورد نیاز برای بررسی مدارک داوطلبان، معمولا نتایج نهایی و اسامی قبول شدگان آزمون استخدامی هر یک از دستگاه های اجرایی در محدوده های زمانی مختلفی از سوی سازمان سنجش اعلام شده است.

 در حال حاضر هیچ اطلاعیه ای در خصوص زمان اعلام اسامی قبول شدگان نهایی آزمون استخدامی دستگاه های اجرایی سال 99 منتشر نشده است. با در نظر گیری روال اعلام نتایج نهایی سال گذشته و محدوده زمانی میان مصاحبه ها تا انتشار اسامی پذیرفته شدگان، احتمالا اسامی قبول شدگان آزمون استخدامی دستگاه های اجرایی ۹۹ از تابستان سال 1400 اعلام می شود.

//انتهای پیام: 3