شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#مجلس#ایجاد اشتغال#نرخ ارز
مهمترین اولویت مجلس ایجاد اشتغال برای جوانان است
رئیس کمیسیون شوراها در مجلس:

مهمترین اولویت مجلس ایجاد اشتغال برای جوانان است

رئیس کمیسیون شوراها در مجلس گفت: اولویت سال جدید که سال جهش تولید بود باز هم باید در حوزه اقتصاد باشد، زیرا امروز بیشترین فشار که بر مردم تحمیل می‌شود موضوعات معیشتی و اقتصادی تورم کاهش ارزش پولی افزایش نرخ ارز است، باید در سال جدید سازوکاری تعریف شود تا جایگاه پول ملی ارتقا پیدا کند.

اعتمادآنلاین| محمدصالح جوکار، رئیس کمیسیون شوراها در مجلس، در رابطه با قوانینی که در کشور نیاز به اصلاح دارد، گفت: طبق اولویت‌ها در کمیسیون شوراها اصلاح قوانین ریاست جمهوری، مجلس و شوراها و طرح اصلاح حوزه های انتخابیه که در برخی از موارد نیاز به ادغام و جداسازی دارد و افزایش تعداد نمایندگان در دستورکار کمیسیون شوراها قرار دارد. بحث فعال سازی کمیته آمایش سرزمینی استان ها نیز از جمله مواردی است که برای ما حائز اهمیت است زیرا مسیر توسعه کشور را، طرح های آمایش سرزمینی تعیین خواهد کرد این موارد در دستورکار است و انشاالله با هماهنگی با نهادها هر چه زودتر آنها را به سرانجام می رسانیم.

 

او در رابطه با ضعف ها و ایرادهایی که در حوزه‌های مختلف در قرن 1300 با آن مواجه بودیم، گفت: موارد متعددی در این زمینه داریم قوانینی که مجالس وضع می‌کنند جنبه کارشناسی دارد اما زمانی که قانون اجرا می‌شود، ضعف آن در میدان عمل مشخص می شود. زمانی که از عمر یک قانون یک سال یا دو سال می گذرد موارد ضعف آن باید با هماهنگی دستگاه‌های اجرایی به مجلس بازگردد و در کمیسیون تخصصی پیرامون آن بررسی انجام‌ شود و یا اینکه بهتر است، قوانین جامعی داشته باشیم تا کمتر برای مردم مشکل ایجاد شود.

 

رئیسی کمیسیون شوراها در رابطه با اولویت‌های کشور که بهتر است به آن پرداخته شود، اظهارکرد: اولویت سال جدید که سال جهش تولید بود باز هم باید در حوزه اقتصاد باشد، زیرا امروز بیشترین فشار که بر مردم تحمیل می‌شود موضوعات معیشتی و اقتصادی تورم کاهش ارزش پولی افزایش نرخ ارز است، باید در سال جدید سازوکاری تعریف شود تا جایگاه پول ملی ارتقا پیدا کند.

 

او در پیام نوروزی به مردم گفت: امیدوارم از این بیماری ویروس کووید 19 نجات پیدا کنیم و با رعایت دستورالعمل ها و پروتکل ها نوروز را پشت سر بگذاریم. ملت ما عاری از هرگونه بیماری باشد و در صحت کامل زندگی کنند.

 

رئیس کمیسیون شوراها در وعده ای به مردم حوزه انتخابیه خود برای سال 1400گفت: امیدوارم با طرح هایی که داریم و سرمایه گذاری در سال جدید، بتوانیم در وهله اول ایجاد اشتغال کنیم و مهمترین اولویت ما ایجاد اشتغال برای جوانان است.