شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#دولت#افغانستان

هشدار درباره پیامدهای اقدام نظامی دولت افغانستان در شهرستان «بهسود»


هشدار درباره پیامدهای اقدام نظامی دولت افغانستان در شهرستان «بهسود»

مجمع‌ نمایند‌گان حمایت از حقوق مردم در پی لشکرکشی دولت به شهرستان «بهسود» هشدار دادند که هرگونه اقدام نظامی وضعیت را پیچیده‌تر خواهد کرد.

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، مجمع‌ نمایندگان حمایت از حقوق مردم با انتشار بیانیه‌ای در پی لشکرکشی دولت به شهرستان «بهسود» تصریح کردند: هر نوع اقدام نظامی دولت که موجب قربانی شدن مردم و ایجاد خسارات جانی و مالی بر آن‌ها شود غیرقابل توجیه بوده و وضعیت کنونی را دشوارتر و پیچیده‌تر می‌کند.

این مجمع از دولت و نیروهای مقاومت مردمی در بهسود نیز خواست تا از هرگونه اقدام نظامی اجتناب کنند و اجازه ندهند که این قضیه به بحران عمیق بین مردم و دولت تبدیل شود.

مجمع نمایندگان حمایت از حقوق مردم می‌افزاید که همزمان با ادامه خشونت‌ها در کشور، رویداد بهسود و شیوه برخورد دولت با آن، نگرانی مردم را در پی داشته است.

به گفته اعضای این مجمع، در زمان تلاش مخالفان برای ساقط کردن نظام، «تقویت همدلی و وحدت ملی»، «تحکیم رابطه دولت و مردم» و «ایجاد صدای واحد» از نیازهای حیاتی این کشور است.

بیانیه می‌افزاید که «شناسایی زمینه‌ها و عوامل رویداد بهسود» به «مطالعه و بررسی عمیق، همه‌جانبه و بی‌طرفانه» نیاز دارد.

این مجمع از دولت افغانستان نیز می‌خواهد که برای جلوگیری از تلفات غیرنظامیان و آواره شدن مردم، علمیات نظامی در بهسود را متوقف کند و این قضیه را از طریق گفت‌وگو به‌گونه مسالمت‌آمیز حل نماید.

اعضای این مجمع همچنین خواستار تامین امنیت راه‌های مواصلاتی، بویژه منطقه «جلریز» شدند و ناامنی در این منطقه را از عوامل معضل بهسود می‌دانند.

انتهای پیام/