شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#کرونا

استفاده از دستکش برای پیشگیری کرونا ضروری است؟

استفاده از دستکش برای پیشگیری کرونا ضروری است؟

 استفاده از دستکش برای پیشگیری کرونا ضروری است؟
یک متخصص بیماری‌های عفونی در خصوص استفاده یا عدم استفاده از دستکش برای جلوگیری از انتقال ویروس توضیح داد.
به گزارش بهداشت نیوز، جمال میرزایی متخصص عفونی و فلوشیپ فوق تخصصی نقص ایمنی، سرطان و پیوند  گفت: بسیاری از مواقع مشاهده می‌کنیم بیماران زمان مراجعه به مطب یا مکان‌های عمومی به طور مداوم از دستکش استفاده می‌کنند. سوال این است که واقعا استفاده از دستکش برای پیشگیری از کرونا ضروری است یا خیر؟
 
میرزایی در پاسخ به این سوال بیان کرد: استفاده از دستکش در دوران کرونا، در زمان‌هایی که می‌خواهیم سطح خاصی را ضدعفونی کنیم یا برای تمیز کردن منزل  مناسب است همچنین زمانی که برای تمیز کردن سطوح از محلول‌های ضدعفونی سطوح استفاده می‌کنیم، توصیه می‌کنیم از دستکش استفاده شود.
 
او بیان کرد: استفاده از دستکش در فضا‌های عمومی به عنوان یک مانع عدم جذب ویروس توصیه نمی‌شود؛ چرا که استفاده از دستکش خیال بسیاری از افراد را راحت می‌کند و تصور می‌کنند استفاده از آن مانع انتقال ویروس می‌شود. این در حالی است که افراد زمان مراجعه به مکان‌های عمومی مثل وسایل حمل و نقل یا سوپر مرکت ها؛ در صورتی که به محل آلوده دست بزنند دستکش باعث تجمع زیاد ویروس و حمل آن به دیگر مکان‌ها می‌شود. این در حالی است که تجمع ویروس شانس ابتلا به کرونا را افزایش می‌دهد.
 
میرزایی  تصریح کرد: بنابراین در موارد ذکر شده توصیه نمی‌شود از دستکش استفاده کنید. بهتر است بعد از خرید یا کارت کشیدن یا موارد این چنینی، دست‌ها را ضدعفونی کنید یا دست‌ها را با آب و صابون بشویید؛ در واقع این توصیه برای عدم تجمع بیش از حد ویروس و انتقال آن به مکان‌های دیگر است.
 
منبع: باشگه خبرنگاران