شهرخبر

تورم سال ۱۳۹۹ از ۳۶ درصد عبور کرد/جا به جایی رکورد تورم در ربع قرن اخیر

تورم سال ۱۳۹۹ از ۳۶ درصد عبور کرد/جا به جایی رکورد تورم در ربع قرن اخیر
نرخ تورم سالانه اسفند ماه ۱۳۹۹ طبق اعلام مرکز آمار، برای خانوارهای کشور به ۳۶,۴ درصد رسیده که نسبت به ماه قبل، ۲,۲ واحد درصد افزایش نشان می‌دهد.
تورم سال ۱۳۹۹ از ۳۶ درصد عبور کرد/جا به جایی رکورد تورم در ربع قرن اخیر

به گزارش کارگر آنلاین، نرخ تورم نقطه‌ای در اسفند ماه ١٣٩٩ به عدد ٤٨,٧ درصد رسیده است؛ یعنی خانوارهای کشور به طور میانگین ٤٨.٧ درصد بیشتر از اسفند ١٣٩٨ برای خرید یک «مجموعه کالاها و خدمات یکسان» هزینه کرده­‌اند.

نرخ تورم نقطه‌ای اسفند ماه ١٣٩٩ در مقایسه با ماه قبل ,٥  واحد درصد افزایش یافته است. نرخ تورم نقطه‌ای گروه عمده «خوراکی‌ها، آشامیدنی ها و دخانیات» با کاهش ,٢ واحد درصدی به ٦٦.٦ درصد و گروه «کالاهای غیر خوراکی و خدمات» با افزایش .٨ واحد درصدی به ٤ .٥ درصد رسیده است.

این در حالی است که نرخ تورم نقطه‌ای برای خانوارهای شهری ٤٧,٨ درصد می‌باشد که نسبت به ماه قبل ,٦ واحد درصد افزایش داشته است. هم‌چنین این نرخ برای خانوارهای روستایی ٥٣,٣ درصد بوده که نسبت به ماه قبل ,٣ واحد درصد کاهش داشته است.

نرخ تورم , نرخ تورم ,

کاهش نرخ تورم ماهانه خانوارهای کشور

نرخ تورم ماهانه اسفند ١٣٩٩ به ١,٨ درصد رسیده که در مقایسه با همین اطلاع در ماه قبل، .٧ واحد درصد کاهش داشته است. تورم ماهانه برای گروه‌های عمده «خوراکی‌ها، آشامیدنی‌ها و دخانیات» و «کالاهای غیر خوراکی و خدمات» به ترتیب ١.٧ درصد و ١.٨ درصد بوده است.

این در حالی است که نرخ تورم ماهانه برای خانوارهای شهری ١,٨ درصد می‌باشد که نسبت به ماه قبل .٦ واحد درصد کاهش داشته است. هم‌چنین این نرخ برای خانوارهای روستایی ١.٦ درصد بوده که نسبت به ماه قبل ١.٧ واحد درصد کاهش داشته است.

افزایش نرخ تورم سالانه خانوارهای کشور

بر اساس اعلام مرکز آمار ایران، نرخ تورم سالانه اسفند ماه ١٣٩٩ برای خانوارهای کشور به ٣٦,٤ درصد رسیده که نسبت به همین اطلاع در ماه قبل، ٢,٢ واحد درصد افزایش نشان می‌دهد.

هم‌چنین نرخ تورم سالانه برای خانوارهای شهری و روستایی به ترتیب ٣٦,٢ درصد و ٣٧.٧ درصد می‌باشد که برای خانوارهای شهری ٢,١  واحد درصد افزایش و برای خانوارهای روستایی ٢.٧ واحد درصد افزایش داشته است.

نرخ تورم ,

انتهای پیام/

منبع : تسنیم