شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#مجلس#دولت#مجلس یازدهم#نماینده مجلس
باید بازارهای جدید برای حمایت از تولید به وجود بیاوریم/ ناچار شدیم در مجلس یازدهم مقابل دولت کوتاه بیاییم
علیرضا بیگی با اشاره به شعار سال:

باید بازارهای جدید برای حمایت از تولید به وجود بیاوریم/ ناچار شدیم در مجلس یازدهم مقابل دولت کوتاه بیاییم

علیرضا بیگی، نماینده مجلس شورای اسلامی گفت: پیشرفت و بهبود شرایط کشور در گرو تولید، پشتیبانی‌ها و مانع زدایی است.

اعتمادآنلاین| احمد علیرضا بیگی درباره نام‌گذاری سال 1400 توسط مقام معظم رهبری به نام سال « تولید، پشتیبانی‌ها و مانع‌زدایی‌ها» گفت: تکرار شعارهای اقتصادی در سال‌های متمادی توسط رهبر انقلاب حکایت از اهمیت این موضوع برای سرنوشت کشور و بهبود شرایط دارد.

 

به گزارش ایلنا، نماینده تبریز، آذر شهر و اسکو تاکید کرد: بهبود شرایط کشور در گرو افزایش و ارتقاء تولید است که مقام معظم رهبری در سال جدید خواستار برطرف شدن موانعی که بر سر راه آن قرار گرفته است، شدند.

 

وی یادآور شد: رهبر انقلاب در سال‌های گذشته بر رفع موانع تولید بسیار تاکید داشته‌اند و امسال هم سال را به این نام نام‌گذاری کرده‌اند؛ از همین رو لازم است از سوی دولت، مجلس و دستگاه قضایی و همچنین مردم این موضوع به عنوان یک هدف اصلی مورد توجه قرار گیرد.

 

این نماینده مجلس شورای اسلامی با بیان این‌که زیر ساخت‌هایی لازم است تا بتوانیم تولید را ارتقاء دهیم، اظهار داشت: در این شکی نیست که باید شرایط را برای حمایت، پشتیبانی و مراقبت از تولید فراهم کنیم و غیر از این هم نمی‌شود. لذا با سازوکارهای مناسب ما می‌توانیم باعث افزایش تولید شویم.

 

وی ادامه داد: به طور مثال شما می‌توانید با یک شمشیر بالای سر یک گوشت تمیز و خوشرنگ بایستید و بگویید من در حال حمایت از آن هستم؛ اما با گذشت زمان بر اثر حرارت و در مجاورت هوا قرار گرفتن، این گوشت بدبو و بدرنگ می‌شود که در نهایت نمی‌شود از آن استفاده کرد.

 

نماینده تبریز، آذرشهر و اسکو با تاکید بر این‌که باید ساز و کارها برای تولید فراهم شود، اظهار داشت: برای این‌که بتوانیم شرایط را به سمت واقعی شدن پیش ببریم، باید شکاف بین دو سوی مرز را به جهت قیمت و غیر واقعی بودن آن برطرف کنیم؛ در عین حال از امکاناتی که در اختیار داریم، برای این که مردم بتوانند شرایط زندگی خودشان را اداره کنند و تشخیص دهند چگونه باید هزینه دهند، استفاده کنیم. 

 

وی یادآور شد: ما امروز چیزی نزدیک به 175 هزار میلیارد تومان بابت تامین کالاهای اساسی در بودجه برای مردم منظور کردیم اما همه آنان به خوبی می‌دانند که این رقم به دست‌شان نمی‌رسد و آثارش را در زندگی مشاهده نمی‌کنند.

 

این نماینده مجلس شورای اسلامی با بیان این که چنین پرداخت‌هایی سبب می‌شود تولیداتی که در این راستا صورت می‌گیرد از ارزش واقعی خود برخوردار نباشد، گفت: پرداخت‌های بدون برنامه، ساز و کارهایی مانند قاچاق  را به وجود می‌آورد که رهبری در صحبت‌هایشان به آن اشاره کردند؛ از همین رو اگر بتوانیم در دو سوی مرز قیمت‌ها را یکسان کنیم و همین طور مردم  را به حال خودشان رها نکنیم که بروند با این افزایش قیمت‌ها خودشان بازتولید کنند، می‌توانیم از تولید حمایت و پشتیبانی کنیم.

 

وی خاطرنشان کرد: مجلس یازدهم در خصوص حمایت و پشتیبانی از تولید، اهتمام ورزید اما به دلیل هشدارهای دولت مبنی بر این که اگر رقمی بیشتر برای تولید در نظر گرفته شود، گرانی اتفاق می‌افتد و آن‌گاه نمی‌شود کشور را اداره کرد، ما در مجلس ناچار شدیم در این خصوص کوتاه بیاییم.

 

علیرضابیگی گفت: معتقدم اگر همه منابع در اختیار مردم قرار گیرد، حتما خواهند توانست در تولید و توسعه صادرات، حمایت و پشتیبانی لازم را به وجود بیاورند. باید بازارهای جدیدی که می‌تواند موثر واقع شود را به وجود بیاوریم.