ساغر آجیلی، عضو تیم ملی بسکتبال بانوان درباره وضعیت این رشته در سالی که گذشت به خبرنگار گروه ورزشی خبرگزاری برنا گفت: من فکر می کنم بخاطر شرایطی که کرونا به وجود آورد همه رشته های ورزشی سال سخت و در عین حال سال متفاوتی را سپری کردند. اگر بخواهیم به بسکتبال بانوان در سالی که گذشته نگاه کنیم در بخش تیم ملی چه تیم سه نفره مان و چه تیم پنج نفره کلا رویدادها و اردوها تعطیل بودند. تنها نکته مثبتی که می توان در خصوص فعالیت بسکتبال بانوان به آن اشاره کرد برگزاری مسابقات سوپر لیگ است.

او افزود: خوشبختانه رقابت های لیگ برتر برخلاف انتظار همه برگزار شد. اصلا پیش بینی نمی شد که تا این حد مسابقات جذاب و مورد استقبال واقع شود. در حالی که کرونا بود لیگ برگزار شد تیم های بیشتری در مقایسه با سال های قبل در رویداد داخلی شرکت کردند. حضور بازیکنان خارجی حسابی تنور مسابقات را داغ کرده بود. هر تیمی حداقل یک بازیکن خارجی را به خدمت گرفته بود. این اتفاق واقعا خیلی خوب بود.

بازیکن گروه بهمن ادامه داد: برخی معتقد بودند که حضور این بازیکنان باعث شده است که فرصتی برای دیده شدن و یا بازی دادن به بازیکنان داخلی سوخت شود اما در حقیقت اصلا اینطور نبوده من معتقدم که حضور این بسکتبالیست ها و تمرین در کنار آنها می تواند اثرات مثبتی را در بسکتبال ایران به وجود بیاورد.

عضو تیم ملی بانوان درخصوص از دست رفتن شانس ایران برای حضور در المپیک گفت: متاسفانه کرونا همه برنامه ها را بهم ریخت. نمی خواهم بگویم شانس 100 درصد داشتیم اما واقعا این کرونا باعث شد که نتوانیم ایونت های خوب را شرکت کنیم تا رنک مان را بالا ببریم ولی به هر حال قدم خوبی در بخش تیم ملی برداشتیم. الان هم که خوشبختانه تیم ملی آقایان قرار است در المپیک به میدان برود و قطعا بازی ها را پیگیری خواهم کرد. امیدوارم بتوانیم نماینده خوبی در این مسابقات مهم جهانی باشیم.

او خاطرنشان کرد: سال 99 واقعا سال تلخی بود و امیدوارم 1400 اتفاق های خوبی رخ بدهد. در سالی که گذشته دو تن از ورزشکاران مهم و پرطرفداری مانند مهرداد میناوند و علی انصاریان را از دست دادیم که خیلی اتفاق تلخی بود. آرزو می کنم سال جدید سال شیرین تری برای مردم ایران باشد. 4