شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#آمریکا#روسیه#واشنگتن#مسکو#سفیر روسیه

سفیر روسیه: تجزیه و تحلیل روابط با آمریکا زمان زیادی لازم دارد


سفیر روسیه: تجزیه و تحلیل روابط با آمریکا زمان زیادی لازم دارد

سفیر روسیه در آمریکا قبل از عزیمت به کشورش گفت: کار بسیار زیادی برای تجزیه و تحلیل آینده روابط با واشنگتن باید انجام شود و تا هر زمان که لازم باشد در مسکو حضور خواهم داشت.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از خبرگزاری «تاس»، "آناتولی آنتونوف" سفیر فدراسیون روسیه در واشنگتن، شب گذشته در فرودگاه "جان کندی" نیویورک و قبل از پرواز به سمت پایتخت کشورش، اعلام کرد که در مسکو کارهای بسیار زیادی در تجزیه و تحلیل روابط روسیه-آمریکا باید انجام شود و هنوز مشخص نیست که رایزنی‌ها در این خصوص تا چه زمانی طول بکشد.

آنتونوف گفت: «کار بسیار زیادی لازم بوده و وضعیت کنونی که ما در آن قرار گرفته‌ایم، نیازمند تجزیه و تحلیل دقیق است. طرف روسی همواره تأکید کرده که به توسعه روابط مسکو و واشنگتن، در سطحی که همتایان آمریکایی آمادگی آن را داشته باشند، علاقه‌مند است. این مسئله باید مشخص گردد.»

این دیپلمات از نام بردن زمان رایزنی‌های خود در مسکو خودداری کرده و یادآور شد که تا هر زمان که لازم باشد، در روسیه خواهد ماند. وی ادامه داد: «برنامه ریزی شده تا چندین نشست در وزارت‌خانه‌های مختلف انجام شود. اکنون بسیار سخت است پیش‌بینی کرد که رایزنی‌ها تا چه زمانی بطول خواهد انجامید. البته تا زمانی که لازم باشد، در مسکو حضور خواهم داشت.»  

سفیر روسیه از پاسخ به سئوالی در خصوص آینده روابط با آمریکا خودداری کرده و یادآور شد: «زمانی که من به واشنگتن بازگشتم، در سفارت نشستی ویژه در این باره ترتیب داده و به سئوالات در این زمینه پاسخ خواهم گفت. ولی اکنون چیزی برای گفتن وجود ندارد.»

وی در بدو ورود به فرودگاه "جان اف.کندی" از پاسخ به سئوال خبرنگاران خودداری کرده و وارد بخش کنترل قبل از پرواز شد. ولی سپس به طور مختصر با خبرنگاران صحبت کرد.

آنتونوف امروز، یکشنبه (21 مارس/اول فروردین) وارد پایتخت روسیه می‌شود.

وزارت خارجه روسیه روز چهارشنبه اعلام کرد که سفیر این کشور در واشنگتن برای انجام رایزنی‌هایی با هدف تجزیه و تحلیل آینده روابط با ایالات متحده، به مسکو فرا خوانده شده است.  

انتهای پیام/