شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#یمن

عضو شورای عالی سیاسی یمن:

نیروهای یمن پس از آزادی مارب رهسپار شبوه و حضرموت خواهند شد

نیروهای یمن پس از آزادی مارب رهسپار شبوه و حضرموت خواهند شد

«سلطان السامعی» بر عزم نیروهای یمنی برای آزادسازی تمام مناطق تحت اشغال نیروهای متجاوز تاکید کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر، یک عضو شورای عالی سیاسی یمن بر عزم نیروهای یمنی برای آزادسازی تمام این کشور از چنگ متجاوزان و اشغالگران تاکید کرد و روزهای آینده را برای یکسره کردن نبرد مارب مهم برشمرد.

سلطان السامعی در گفتگو با المیادین گفت: تصمیم آزادسازی مارب توسط رهبران در صنعا اتخاذ شده است و بعد از آزادسازی این منطقه به سمت دیگر استان های تحت اشغال متجاوزان حرکت خواهیم کرد.

وی همچنین افزود که استان شبوه و حضرموت جدید نیروهای مسلح یمن بعد از آزادسازی مارب خواهند بود و ائتلاف سعودی در جنگ چیزی جز ننگ نصیبش نشده و هیبت آن و متحدانش شکسته است.

السامعی در عین حال تاکید کرد که ایالات متحده عربستان را درگیر جنگ یمن کرده است و نیروهای مسلح یمن در صورت تداوم تجاوز و محاصره صدها هدف حیاتی در عمق عربستان سعودی دارند.

وی با تردید نسبت به نیات ایالات متحده در توقف جنگ، گفت: اگر واشنگتن خواهان توقف جنگ باشد این کار برایش تنها با یک تماس تلفنی با عربستان ممکن است. گزینه یمنی ها تنها ادامه دفاع از ملت و میهن است.

السامعی ادامه داد: ما مصمم به اخراج نیروهای ائتلاف سعودی از تمام استان های یمن هستیم. آزادسازی هر وجب از خاک یمن جدای از روند مذاکرات وظیفه ملی و دینی است.

وی تاکید کرد: با توجه به تداوم جنگ علیه ما دستیابی به سلاح از هر کشوری حق یمنی ها است. نیروهای مسلح در یمن سلاح، موشک و پهپاد می سازند.

السامعی در عین حال به عربستان نسبت به غافلگیری درباره سلاح های جدید در روزهای آینده در صورت تداوم جنگ هشدار داد و از عربستان به عنوان همسایه بدی که می خواهد یمن حیات خلوت و دنباله روی آن باقی بماند یاد کرد.

وی همچنین عربستان را به توقف جنگ و رفع محاصره قبل از هرگونه توافق پیرامون روند مذاکرات فراخواند و بازخواست مزدوران متجاوز را که مرتکب جنایات شده اند خواستار شد.

السامعی اظهار داشت: نیروهای مسلح در جبهه تعز به پیروزی دست یافته اند و استان مارب طی چند روز آینده به صورت کامل آزاد خواهد شد.

وی همچنین تاکید کرد: نیروهای سعودی پیش از پیشروی نیروهای مسلح یمن از مارب به استان های دور عقب نشینی کرده اند. مزدوران ائتلاف سعودی فاقد محبوبیت مردمی در استان های تحت اشغال هستند.

السامعی افزود: ائتلاف سعودی ناچار به توقف جنگ خواهد شد و هیچ گزینه دیگری ندارد. ائتلاف سعودی به این نتیجه رسیده است که شکست دادن یمنی ها غیرممکن است.