شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#بایدن

روسیه: سیاست های بایدن خطر آغاز جنگ سرد را بوجود آورده است

کدخبر: 400770
اقتصاد نیوز : رئیس کمیسیون سیاست گذاری اطلاعاتی شورای فدراسیون روسیه (مجلس سنای روسیه) اعلام کرد که سیاست های جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا و دولت وی خطر آغاز جنگ سرد بین روسیه و آمریکا را بوجود آورده است.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، الکسی پوشکوف ، عضو شورای فدراسیون روسیه روز شنبه گفت: خطر آغاز جنگ سرد بین روسیه و آمریکا وجود دارد و در صورتی که بایدن این واقعیت از یاد ببرد که واشنگتن توانایی غلبه بر مسکو را ندارد، جنگ سرد جدید شروع خواهد شد.

 وی ادامه داد: آنها (طرف آمریکایی) باید این واقعیت را قبول کنند. آمریکا همچنین باید به سوی دستیابی به تفاهم متقابل حرکت کند. 

پوشکوف تصریح کرد : بدیهی است آمریکا بهتر است که در امور جهانی برای تفاهم تلاش کند اما البته می توان از عرصه های کوچکتر اما در عین حال مهم همچون امنیت هسته ای شروع کرد.

این مقام ارشد شورای فدراسیون پیشتر گفته بود که اظهارات بایدن علیه ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه برای منسجم کردن ائتلاف ضدروسیه هدف گیری شده است. 

وی معتقد است که آمریکا به احتمال زیاد برای محاصره اقتصادی و سیاسی روسیه تلاش خواهد کرد. 

بایدن در اقدامی جنجالی روز چهارشنبه هفته گذشته در مصاحبه با شبکه ای بی سی نیوز تایید کرد که همتای روسی وی یک قاتل است. رئیس جمهوری آمریکا در پاسخ به پرسش خبرنگار این شبکه تلویزیونی در مورد اینکه "آیا فکر می کنید که او قاتل است؟"، پاسخ مثبت داد.

بایدن در این مصاحبه همچنین با اتهام دخالت روسیه در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ آمریکا گفت که پوتین تاوان دخالت در انتخابات های آمریکا را خواهد پرداخت.

رئیس جمهوری روسیه روز پنجشنبه از بایدن برای گفت و گو دعوت کرد و از او خواست تا این مذاکرات مجازی را به صورت زنده انجام دهند. 

پوتین در اظهارات تلویزیونی با پیشنهاد اینکه این گفت و گو فردا یا روز دوشنبه صورت گیرد، گفت: می خواهم بایدن را به ادامه مباحثه مان دعوت کنم اما مشروط به اینکه این کار را به صورت زنده انجام دهیم.