شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#داعش#نوروز#بغداد#منابع

آغاز عملیات گسترده در «طارمیه» بغداد/تامین امنیت مراسم نوروز در شرق دیالی


آغاز عملیات گسترده در «طارمیه» بغداد/تامین امنیت مراسم نوروز در شرق دیالی

منابع عراقی از آغاز عملیات گسترده در طارمیه بغداد برای درهم کوبیدن داعش در این منطقه به ویژه پس از حملات اخیر تکفیری‌‌ها خبر دادند.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از بغداد الیوم، یک منبع امنیتی امروز شنبه از شروع عملیات نظامی در «الطارمیه» در شمال بغداد خبر داد.

این منبع بیان کرد: به دنبال رخنه های امنیتی اخیر، عملیاتی جدیدی در الطارمیه و مناطق اطراف آن در شمال بغداد انجام شد.

منبع امنیتی تاکید کرد: نیروهای امنیتی اهداف مشخص و ترسیم شده در این عملیات دارند.

این درحالی است که وزارت کشور عراق در یک بیانیه به عملیاتی که با مشارکت نیروهای واکنش سریع در الطارمیه با حمایت بالگردهای ارتش علیه تروریستها برای امنیت و ثبات کمربندی بغداد خبر داد.

ورود رئیس ستاد ارتش عراق به کربلا

منابع عراقی از ورود سرلشکر «عبدالامیر یارالله» رئیس ستاد ارتش عراق به منظور اطلاع از طرح امنیتی ویژه مراسم نیمه شعبان به کربلا خبر دادند و اعلام کردند که وی نشست امنیتی با فرماندهان امنیتی در کربلا به منظور اطلاع از جزییات طرح امنیتی ویژه نیمه شعبان برگزار کرده است.

سرهنگ «الحشماوی» از انفجار در جنوب صلاح الدین جان به در برد

منابع عراقی اعلام کردند: بمبی در منطقه« البتار» در ناحیه «یثرب» در جنوب صلاح الدین، نیروهای پلیس و سرهنگ «محی الحشماوی» از فرماندهان ارشد نظامی پلیس عراق را که در معیت نیروهای ارتش و حشد العشائری بود، هدف قرار داد که بر اثر آن یک غیرنظامی که در نزدیکی محل حادثه حضور داشت کشته شد و دو نفر از نیروهای حشد العشائری زخمی شدند.

این منابع بیان کردند: سرهنگ الحشماوی آسیبی ندید فقط خودروی وی دچار خسارت شد. به دنبال آن نیروهای پلیس دست به جستجوی گسترده برای یافتن عاملان این حمله زد.

انهدام مواضع داعش در شمال جلولاء در دیالی

یک منبع امنیتی عراقی از حملات توپخانه‌ای ارتش عراق به مواضع داعش در بوستان‌های منطقه «زور شیخ بابا» در شمال ناحیه «جلولاء» در راستای عملیات پاکسازی این مناطق از لوث داعشی‌های بازمانده خبر داد.

این منبع تاکید کرد: چهار موضع داعش و مخفیگاه‌های آنها منهدم شد. در این مخفیگاه‌ها تجهیزات جنگی و اقلام غذایی و برخی اقلام لجستیک دیگر بود.

در همین راستا این منبع به عملیات برای ممانعت از بازگشت داعشی‌ها برای انجام حملات به بوستان‌های زراعی در دیالی خبر داد و اعلام کرد: نیروهای حشد شعبی به عملیات پاکسازی شمال جلولاء از داعش ادامه می‌دهند.

تامین امنیت مراسم نوروز در شرق دیالی

«طالب الموسوی» فرمانده عملیات دیالی حشد شعبی عراق اعلام کرد که نیروهای حشد شعبی امنیت مراسم نوروز در شرق دیالی را برعهده دارند.

وی افزود: برادران کُرد از فردا یکشنبه مراسم عید نوروز را جشن می‌گیرند و نیروهای ما وظیفه حمایت از مناطقی که جشن در آن برگزار خواهد شد به ویژه در مناطق خانقین، جلولاء، السعدیه تا مندلی در شرق دیالی برعهده خواهند داشت.

الموسوی گفت: نیروهای تیپ اول، بیستم، 23، 28 و 110 وظیفه تامین امنیت مراسم جشن عید نوروز به منظور ممانعت از هر گونه رخنه امنیتی برعهده دارند.

انتهای پیام/