شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#آمریکا#ارتش#مخالفت#میانمار#جمعه

مخالفت ۱۴ نماینده آمریکا با قطعنامه محکومیت کودتای ارتش میانمار


مخالفت 14 نماینده آمریکا با قطعنامه محکومیت کودتای ارتش میانمار

۱۴ نماینده جمهوریخواه روز جمعه به قطعنامه محکومیت کودتای نظامی ارتش میانمار رای منفی دادند.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از پایگاه اطلاع رسانی کنگره، در حالی که مجلس نمایندگان آمریکا قطعنامه ای را با هدف محکوم کردن کودتای نظامی ارتش میانمار به رای گذاشته بود، حداقل 14 نماینده جمهوریخواه با آن مخالفت کرده‌اند. علت اصلی مخالفت نمایندگان جمهوریخواه با این قطعنامه، نگرانی درباره لحن آن بوده است. این اقدام نمایندگان جمهوریخواه با انتقاد دموکرات ها روبرو شده است.

بر اساس این گزارش، یک دستیار دموکرات مجلس نمایندگان آمریکا گفت: جمهوریخواهان نسبت به قسمت مربوط به همگرایی انتخاباتی در این قطعنامه ابراز نگرانی کردند ولی دموکرات ها حاضر به تغییر لحن این قسمت نشدند.

این قطعنامه در نهایت با 398 رای موافق در برابر 14 رای مخالف تصویب شده و ارتش میانمار را به خاطر کودتای نظامی اول فوریه محکوم کرده است.

بر اساس اعلام انجمن حمایت از زندانیان سیاسی، از آغاز کودتای نظامی میانمار تاکنون بیش از 224 نفر کشته و 2258 نفر بازداشت شده‌اند.

ارتش میانمار اول فوریه با کودتای نظامی قدرت را تصاحب کرده و آنگ سان سوچی رهبر منتخب و بسیاری از فعالان سیاسی را بازداشت کرده است.

معترضان خواستار آزادی آنگ سان سوچی و سایر فعالان سیاسی و احترام به نتایج انتخابات نوامبر شده‌اند. ارتش میانمار نتایج انتخابات نوامبر را رد کرده است.

آمریکا و برخی کشورهای غربی تاکنون تحریم های محدودی را علیه ارتش میانمار اعمال کرده اند و توماس اندروز گزارشگر حقوق بشر سازمان ملل در میانمار نیز خواستار تحریم تسلیحاتی بین المللی این کشور و تحریم های اقتصادی هدفمند شده است.

انتهای پیام/