شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#سازمان ملل#معترضان#میانمار

در بیانیه‌ای از سوی استفان دوجاریک؛

سازمان‌ملل خشونت علیه معترضان کودتا در میانمار را محکوم کرد

سازمان‌ملل خشونت علیه معترضان کودتا در میانمار را محکوم کرد

سازمان ملل متحد اعمال خشونت مرگبار علیه تظاهرات مسالمت‌آمیز مردمی توسط کودتاگران در میانمار را به شدت محکوم و اعلام کرد: به مداخله جهانی سریع نیاز است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری آناتولی، استفان دوجاریک سخنگوی دبیرکل سازمان ملل متحد با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که دبیرکل این سازمان خشونت مرگبار علیه تظاهرات مسالمت‌آمیز مردم توسط کودتاگران در میانمار را به شدت محکوم می‌کند.

در این بیانیه با اشاره به اینکه قتل معترضانی که به صورت مسالمت‌آمیز تظاهرات می کنند و بازداشت خودسرانه این افراد از جمله روزنامه‌نگاران غیرقابل قبول است، تأکید شده است که ارتش میانمار به دعوت‌ها برای پایان دادن به موارد نقض حقوق بشر و بازگشت به راه دموکراسی بی‌توجهی می‌کند.

در بیانیه مذکور همچنین با تاکید بر اینکه سازمان ملل در کنار مردم میانمار قرار دارد، آمده است: به مداخله خشن و جهانی سریع نیاز است.

این در حالی است که در ادامه ناآرامی‌ها و درگیری معترضان با پلیس و نیروهای امنیتی میانمار تا کنون حدود ۱۴۰ نفر کشته شده اند.

«تام اندروز» (Tom Andrews) گزارشگر ویژه سازمان‌ملل در امور میانمار پیشتر با صدور بیانیه ای که به شورای امنیت ارائه شد، اعلام کرد که نظامیان ارتش میانمار احتمالاً درحال ارتکاب «جنایت علیه بشریت» هستند.

در بیانیه صادره از سوی گزارشگر ویژه سازمان ملل در امور میانمار آمده بود که این جنایات شامل قتل، ناپدید کردن، اعدام، شکنجه، حبس و نقض قوانین و اصول حقوق بین‌المللی بوده است.

گفتنی است، ارتش میانمار روز یکم فوریه با انجام یک کودتای نظامی «آنگ سان سوچی» رهبر حزب حاکم این کشور را از قدرت خلع و با تشکیل یک شورای نظامی اداره امور این کشور آسیایی را در دست گرفت.