به گزارش برنا،دفتر سخنگوی وزارت خارجه آمریکا روز جمعه اعلام کرد: آنتونی بلینکن برای شرکت در نشست ناتو، تعامل با رهبران اتحادیه اروپا و دیدار با مقامات بلژیکی از 2 تا 5 فروردین به بروکسل، پایتخت بلژیک سفر خواهد کرد.

این بیانیه می‌افزاید: در جلسات در بروکسل، بار دیگر تعهد ایالات متحده به متحدان و شرکای اروپایی را در دستور کار مشترک ما تأیید می‌کند.

دفتر سخنگوی وزارت خارجه آمریکا ادامه می‌دهد: در سوم و چهارم فروردین، بلینکن در نشست وزیران خارجه ناتو شرکت و در آنجا با متحدان ناتو و دبیرکل استولتنبرگ دیدار می‌کند تا بر عزم دولت بایدن برای تقویت اتحاد فراآتلانتیک و تقویت مجدد روابط ما با متحدان از طریق ناتو تأکید کند.

این بیانیه اضافه می‌کند: این جلسات، فرصتی برای وزیران خواهد بود تا در مورد پیشنهادات 2030ناتو  برای انطباق با اتحاد، نگرانی‌ها درباره چین و روسیه، همچنین تغییرات آب و هوایی، امنیت سایبری، مبارزه با تروریسم، امنیت انرژی و سایر چالش‌های مشترکی که روبرو هستیم، گفت وگو کنند.

دفتر سخنگوی وزارت خارجه آمریکا می‌گوید: علاوه بر این، وزیر خارجه آمریکا با اورسولا فون در لاین رئیس کمیسیون اروپا و جوسپ بورل نماینده عالی اتحادیه اروپا در امور خارجه و سیاست‌های امنیتی و معاون رئیس کمیسیون اروپا دیدار خواهد کرد تا اهداف دو سوی اقیانوس اطلس را برای مهار همه‌گیری کووید-19 و بهبود اقتصاد پایدار جهانی، مقابله با بحران آب و هوایی و تقویت دموکراسی بررسی کند.  

در این بیانیه آمده است: وزیر خارجه آمریکا همچنین با سوفی ویلمس معاون نخست وزیر بلژیک و وزیر خارجه دیدار خواهد کرد تا بر روابط دو جانبه تأکید و درباره موارد مشابه با اهمیت جهانی گفت‌وگو کند. بلینکن پنجم فروردین به واشنگتن باز خواهد گشت.