شهر خبر

جنگی سرد دیگری در راه است!+جزییات

به گزارش منیبان؛ رسانه های آلمانی از تشدید تنش ها بین آمریکا و روسیه در دوره ریاست جمهوری «جو بایدن» خبر می دهند.

در این رابطه نشریه بیلد آلمان با اشاره به قاتل خطاب شدن رئیس جمهوری روسیه از سوی «جو بایدن» رئیس جمهوری آمریکا که اختلافات بین دو کشور را تشدید کرده و به فراخوانده‌شدن سفیر روسیه از واشنگتن و پاسخ تند «ولادیمیر پوتین» انجامیده، از احتمال آغاز دوره‌ پر تنش جدیدی همانند دوران جنگ سرد بین دو ابرقدرت خبر داده است.

بیلد این سوال را مطرح کرد که گام بعدی در روابط روسیه و آمریکا چیست؟ این تشدید اختلافات، یادآور بدترین روزهای جنگ سرد است، اما تفاوتهای ژئواستراتژیک مهمی نیز در مقایسه با آن زمان پدیدار شده که به پیچیدگی شرایط افزوده است.

رئیس جمهوری آمریکا در اقدامی جنجالی روز گذشته در مصاحبه با شبکه ای بی سی نیوز گفت که همتای روسی وی یک قاتل است. بایدن در این مصاحبه همچنین با اتهام دخالت روسیه در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ آمریکا گفت که پوتین تاوان دخالت در انتخابات های آمریکا را خواهد پرداخت.

در واکنش به این اظهارات، پوتین با لحن کنایه آمیز برای وی آرزوی سلامتی کرد و گفت: ما وقتی دیگران و دیگر کشورها را ارزیابی می کنیم، مانند آن است که در آینه می نگریم. همچنین وزارت خارجه روسیه اعلام کرد که سفیرش را از واشنگتن فراخوانده است.

رسانه‌های روسیه همچنین از بسته تحریم‌های جدید آمریکا علیه مسکو خبر داده اند که بزودی وضع خواهد شد. طی ۶ سال گذشته آمریکا بیش از ۱۰۰ بسته تحریمی در عرصه‌های اقتصادی و مالی به بهانه‌های مختلف علیه روسیه وضع کرده است.