شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#رئیس‌جمهور

محور گفتگوی تلفنی ماکرون با رئیس‌جمهور تونس

کدخبر: 400538
اقتصاد نیوز : امانوئل ماکرون، رئیس‌جمهور فرانسه در تماسی تلفنی، شصت و پنجمین سالگرد استقلال تونس را به همتای تونسی خود تبریک گفت.

به گزارش اقتصاد نیوز به نقل از ایسنا، این تماس تلفنی فرصتی بود تا دو رئیس‌جمهور درباره مسائل متعددی همچون مسائل مربوط به شرایط بهداشتی در هر دو کشور و جهان گفت‌وگو کنند.

تونیزی نومریک (Tunisie Numerique) گزارش داد، امانوئل ماکرون، رئیس‌جمهور فرانسه، در گفت‌وگوی خود با غیث سعید، رئیس‌جمهور تونس، با اشاره به اینکه همه‌گیری کروناویروس تنها با اتحاد تمامی ملت‌ها از بین می‌رود، تأکید کرد که پاریس در زمینه تلاش‌های تونس چه در مورد مبارزه علیه همه‌گیری کروناویروس و چه در زمینه همکاری‌های دوجانبه، از این کشور حمایت می‌کند.

روسای جمهور دو کشور همچنین درباره سفر اخیر غیث سعید به طرابلس، پایتخت لیبی، گفت‌وگو کردند.

در همین راستا، غیث سعید تأکید کرد که راه حل در لیبی فقط از خود لیبیایی ها سرچشمه می گیرد و انتخابات ۲۴ دسامبر  باید به موقع برگزار شود تا مردم این کشور بتوانند حاکمیت کامل خود را به دست بیاورند و آن را به تمام سرزمین‌هایشان بر اساس مشروعیت لیبی گسترش دهند.

به نقل از خبرگزاری فرانسه، ژان ایو لودریان، وزیر امور خارجه فرانسه، نیز در دیداری با عثمان جرندی، همتای تونسی خود، حمایت کامل پاریس را از برنامه جامع و اصلاحات درنظر گرفته شده توسط تونس برای مقابله با بحران اقتصادی-اجتماعی که بر اثر همه‌گیری کروناویروس تشدید شده است، اعلام کرد.

در ژوئن ۲۰۲۰، ماکرون قول بسته حمایتی ۳۵۰ میلیون یورویی به سعید داده که در اکتبر گذشته ۱۰۰ میلیون یورو از این بسته آزاد شده است.