شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#تهران#شهرداری تهران#تاکسی

مراجعه اول تاکسی‌های تهران برای معاینه فنی در سال ۱۴۰۰ رایگان شد


مراجعه اول تاکسی‌های تهران برای معاینه فنی در سال 1400 رایگان شد

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران  از رایگان شدن هزینه مراجعه اول معاینه فنی خودروهای تاکسی شهر تهران در مراکز معاینه فنی منتخب شهر تهران طی سال آینده با مشارکت ستاد معاینه فنی خودروهای تهران خبرداد.

به گزارش روابط عمومی سازمان مدیریت ونظارت برتاکسیرانی شهرتهران؛ «سیدمناف هاشمی»، با اعلام این خبر درحاشیه مراسم تکریم از مدافعان خدمت شهرداری تهران که با حضور دکتر حناچی شهردار تهران، حجت الاسلام والمسلمین امرودی، رئیس سازمان فرهنگی و هنری شهرداری تهران، جوادی یگانه، معاون فرهنگی و اجتماعی شهرداری تهران و همچنین جمعی از خانواده‌های درگذشتگان کرونایی شهرداری تهران و سازمان تاکسیرانی برگزار شد؛ ضمن گرامیداشت یاد و خاطره سفیران آسمانی و ابراز همدردی با بازماندگان آنها افزود: از آنجائی که خودروهای تاکسی در مقایسه با خودروهای شخصی، سالانه دارای پیمایش بیشتری بوده و دارای کاربری حمل مسافر است لذا پایش مستمر آنها از لحاظ وضعیت تولید آلایندگی و ایمنی برای مدیریت شهری بسیار حائز اهمیت است.

وی گفت: این طرح با هدف کمک به کاهش آلودگی هوا، حمایت مالی از رانندگان عزیز تاکسی، ترویج فرهنگ استفاده از خودروهای سالم و حفظ سلامت شهروندان انجام  می شود.

معاون شهردارتهران درباره جزئیات این طرح گفت: خودروهای تاکسی شهر تهران در صورت داشتن پروانه تاکسیرانی معتبر که از طریق سامانه «سیما تاکسی» سازمان تاکسیرانی قابل استعلام و کنترل است، می توانند سالانه در هر نوبت مراجعه به مراکز معاینه فنی منتخب شهر تهران ؛ در مراجعات نوبت اول خود از طرح رایگان استفاده کنند.

هاشمی ادامه داد: طرح رایگان شدن معاینه فنی تاکسی‌های پایتخت در سال 99 چندین نوبت در بازه زمانی برجسته به اجرا در آمد و استقبال خوبی از سوی تاکسیرانان را به همراه داشت که با اجرای این طرح حمایتی از ابتدای سال آینده تمام خودروهای تاکسی شهر تهران مکلف به اخذ معاینه فنی از مراکز معاینه فنی منتخب شهر تهران هستند.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری یادآورشد: مرکز بیهقی، شقایق، نیایش، چمران و دماوند مراکز منتخب جهت اجرای این طرح بوده و در این مراکز تمهیداتی پیش بینی خواهد شد که به این خودروها خدمات ویژه ای ارائه شود.

بنابراین گزارش؛ هزینه مراجعه اول معاینه فنی خودروهای سبک؛ مبلغ 47 هزار تومان بوده و خودروهای تاکسی با عمر10 سال و کمتر طبق قانون و مصوبات دولت باید هر6 ماه یکبار و خودروهای تاکسی با عمر بالای 10 سال هر سه ماه یکبار می توانند نسبت به اخذ معاینه فنی خودروی خود اقدام کنند.

انتهای پیام/