شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#بایدن

کرملین:

بایدن تمایلی برای بهبود روابط ندارد

به گزارش منیبان؛ از شبکه خبری «ریانووستی»، پسکوف روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگاران، سخنان بایدن در مورد پوتین که رئیس جمهوری روسیه را قاتل خوانده بود، «اظهارات بسیار بد» خواند و گفت: روسیه به این نتیجه می‌رسد که رئیس جمهوری آمریکا بطور قطع نمی‌خواهد که روابط با مسکو را بهبود بخشد. 

جامعه اطلاعاتی آمریکا سه شنبه گذشته گزارش محرمانه‌ای را درباره دخالت خارجی در انتخابات ۲۰۲۰ آمریکا منتشر کرد و در آن نتیجه گرفت که پوتین ناظر بر تلاش‌های گسترده‌ای با هدف سیاه نمایی نامزدی بایدن بوده است.

بایدن درباره این گزارش به «جورج استفاناپولوس» خبرنگار و مجری شبکه «ای بی سی نیوز» گفت که در تماس تلفنی ژانویه(دی)  به پوتین درباره واکنش احتمالی به این موضوع هشدار داده بود.

بایدن افزود: او (پوتین) تاوان آن را پرداخت خواهد کرد. ما- من و او- مذاکراتی طولانی داشتیم. شناخت نسبتا خوبی از او دارم. به او گفتم من از شما شناخت دارم و تو هم از من شناخت داری. اگر به این نتیجه برسم که چنین اتفاقی رخ داده است، آماده باشید.

سخنگوی رئیس جمهوری روسیه از اظهار نظر بیشتر در مورد روسیه چه اقداماتی در واکنش به این اظهارات بایدن انجام می‌دهد خودداری کرد و افزود: من به آنچه که گفتم، چیزی اضافه نمی‌کنم. 

 وی در عین حال در پاسخ به این سوال که آیا پوتین به اظهارات همتای آمریکایی خود واکنش نشان می‌دهد، گفت: نمی‌توانم بطور دقیق در این مورد سخنی بگویم. 

در پی اظهارات جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا که ولادیمیر پوتین همتای روسی خود را به اتهام مداخله در انتخابات کشورش قاتل خواند و گفته بود مسکو باید تاوان پس بدهد، وزارت خارجه روسیه اعلام کرد که سفیرش را از واشنگتن فرا خوانده است.

«ماریا زاخارووا» سخنگوی وزارت خارجه روسیه عصر چهارشنبه در بیانیه‌ای خاطرنشان کرد: «آناتولی آنتونف» سفیر روسیه در واشنگتن برای رایزنی درباره روابط روسیه و آمریکا به مسکو فرا خوانده شد.  

سخنگوی وزارت خارجه روسیه گفت: دولت جدید آمریکا، نزدیک به دو ماه است که در راس قدرت قرار دارد و بزودی ۱۰۰ روز از آغاز حکومت آن سپری خواهد شد و به این مناسبت باید ارزیابی کرد که اعضای دولت بایدن چه کارهایی می توانند بکنند و در چه اقداماتی چندان موفق نیستند.

زاخارووا افزود: برای ما موضوع اصلی این است که چه راههایی برای بهبودی روابط روسیه و آمریکا وجود دارد که بخاطر بن بست کشاندن امور توسط دولت آمریکا در سالهای اخیر، در شرایط بسیار دشواری قرار گرفته است.