شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#شبه#زنگ#خطر#برای#اماراتی‌ها#صدا#آمد/5#شبه#نظامی#کشته#شدند

زنگ خطر برای اماراتی‌ها به صدا در آمد/5 شبه نظامی کشته شدند

به گزارش منیبان؛ به نقل از وبگاه «یِنی یمن»، افراد مسلح ناشناس صبح امروز با حمله به مرکز ایست و بازرسی متعلق به شبه‌نظامیان گروه کمربند امنیتی تحت حمایت امارات در شهرستان «احور» در استان ابین حمله کردند.

منابع محلی اعلام کردند که در این حمله مسلحانه، پنج نفر از شبه‌نظامیان تحت حمایت امارات در جنوب یمن کشته شدند.

هنوز هیچ گروهی مسئولیت این حمله را بر عهده نگرفته است، اما در این منطقه هر از گاهی عناصر وابسته به شبکه «القاعده» به مراکز نظامی و ایست بازرسی حمله می‌کنند.

همزمان شبکه «المیادین» خبر داد که وزیر امور خدمات شهری وابسته به گروه موسوم به «شورای انتقالی جنوب یمن» تحت حمایت امارات از ترور در شرق عدن جان سالم به در برده است.

از سوی دیگر، منابع محلی صبح امروز (پنجشنبه) از شنیدن صدای تیراندازی از کاخ «معاشیق» مقر دولت مستعفی یمن در عدن که مورد حمایت نظامیان سعودی قرار دارد، خبر دادند.

شبکه المیادین به نقل از منابعی اعلام کرد که تیراندازی صبح امروز در کاخ معاشیق همزمان با پرواز یک فروند پهپاد ناشناس بر فراز آسمان شهر عدن صورت گرفته است.

بندر عدن در جنوب یمن در دو هفته گذشته شاهد تظاهرات شهروندان یمنی به عملکرد دولت مستعفی «عبدربه منصور هادی» بوده است. معترضان سه شنبه گذشته به کاخ معاشیق حمله کرده و کابینه دولت مستعفی یمن را مجبور به فرار از این کاخ کرده بودند.

دولت هادی با کمک نظامی ائتلاف متجاوز سعودی بخشهایی از جنوب یمن را به کنترل خود درآورده و بندر عدن را مرکز این دولت خودخوانده قرار داده است.

عربستان با تشکیل ائتلافی از چند کشور عربی، چراغ سبز آمریکا و حمایت رژیم صهیونیستی کشور فقیر و مسلمان یمن را به بهانه بازگرداندن عبدربه منصور هادی رییس جمهوری مستعفی و فراری این کشور، از فروردین سال ۹۴ یمن آماج حملات همه جانبه قرار داده و هزاران غیرنظامی یمنی را به قتل رسانده است.