شهر خبر

مصرف داروهای نیروزا سیستم ایمنی بدن را تضعیف می کند

ایرنا/ دکتر «قباد محمدی» با بیان اینکه مضرات مصرف داروهای نیروزا بر کسی پوشیده نیست، افزود: مصرف استروئیدها سیستم ایمنی بدن را در مقابل تمام بیماری ها از جمله HIV (ایدز) تضعیف می کند.

او گفت: پیشگیری از مصرف مکمل های غیر مجاز و تقلبی در باشگاه های ورزشی نیازمند توجه و نظارت جدی مسوُولان استانی دستگاه های ذی ربط دارد.

وی اظهار داشت:براساس تفاهم نامه منعقد شده با اداره ورزش و جوانان، این اداره کل متعهد شده که از تمام مالکان باشگاه های ورزشی و بدنسازی به منظور دخالت نکردن در عرضه داروها، مکمل های ورزشی و غذایی و امور پزشکی تعهد نامه ماه محضری اخذ کند.

معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه در ادامه گفت:همچنین در این تفاهم نامه آموزش مستمر مدیران، مربیان و ورزشکاران باشگاه های ورزشی در مورد عوارض مصرف مکمل های ورزشی در دستور کار اداره ورزش و جوانان استان قرار گرفته است.

دکتر محمدی افزود: یکی دیگر از معضلاتی که اخیراً شاهد آن هستیم استفاده سالن های زیبایی بانوان از تجهیزات غیرمجازی است که به سلامت پوست آسیب می رساند.

وی تصریح کرد:این موضوع در اغلب آرایشگاه های زنانه فراگیر شده و روندی رو به افزایش دارد و باید در این خصوص نظارت لازم صورت گیرد.