شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#دولت#رئیس جمهور#مجلس#وزیر بهداشت

انتقاد همیشگی مجلسی‌ها از دولت | این بار رئیس کمیسیون بهداشت از رئیس جمهور و ستاد کرونا شاکی شد

 رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی، با انتقاد از تدابیر اعلام شده در خصوص سفرهای نوروزی و مدیریت بیماری کرونا گفت: متأسفانه اعضای ستاد کرونا با نحوه مدیریت رئیس جمهور، عملا برعکس توصیه‌های وزیر بهداشت عمل می‌کنند.

حسینعلی شهریاری

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از فارس،حسینعلی شهریاری با اشاره به روزهای آخر اسفندماه و در پیش بودن تعطیلات نوروز و اعلام محدودیت‌های جدید سفر از سوی ستاد ملی مبارزه با کرونا، اظهار کرد: ما معتقدیم نگرانی‌هایی که توسط شخص وزیر بهداشت درباره سفرها مطرح می‌شود، بجا و درست است؛ چراکه وقتی مسافرت صورت می‌گیرد، مردم فقط در خانه و هتل نمی‌نشینند و به سیر و سیاحت و اختلاط می‌پردازند که این باعث رشد و گسترش ویروس جهش یافته انگلیسی می‌شود و این مسأله قطعا نگران‌کننده است.

وی تصریح کرد: در ستاد ملی مبارزه با کرونا هم متأسفانه با وجود توصیه اکید رهبر معظم انقلاب مبنی بر اینکه مسائل و توصیه‌های مطرح شده توسط وزارت بهداشت و شخص وزیر به عنوان فرمانده جریان مقابله با کرونا، باید مورد توجه قرار بگیرد، اما متأسفانه با نحوه مدیریت رئیس جمهور کسانی که باید این توصیه‌ها را اجرا کنند، عملا برعکس عمل می‌کنند.

شهریاری در توضیح این نکته گفت: وزیر بهداشت در هفته‌ها و روزهای اخیر بارها تأکید کرده که مطلقا موافق سفر نیست و مردم از سفر کردن پرهیز کنند، اما می‌بینیم که ستاد ملی مبارزه با کرونا اعلام می‌کند که سفر به مناطق زرد و آبی مانعی ندارد؛ به عنوان مثال، سفر به شمال کشور ممنوع نیست و در حال حاضر نیز راه‌های شمال شلوغ است.

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: در چنین شرایطی اگر اتفاق جدیدی بیفتد شخص رئیس جمهور مسئول است و باید پاسخگو باشد.