شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#آمریکا#روسیه#مقامات#بایدن

ادامه واکنش ها به سخن بایدن درباره پوتین: ما در این ده سال چه چیزها که از مقامات آمریکا نشنیده ایم

کرملین در واکنش به سخنان بایدن درباره پوتین، این اظهارات را در کنار دیگر سخنان آمریکایی ها درباره روسیه می گذارد.

به گزارش اسپوتنیک، کرملین پس از آنکه بایدن در جملاتی به گونه ای ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه را به نوعی "یک قاتل" نامیده بود، اعلام نمود که این اظهارات بایدن را در کنار دیگر اظهارات مقامات این کشور قرار می دهد.

پوتین در واکنش به اظهارات بایدن: برایت آرزوی سلامتی می‌کنم
© Sputnik / Mikhail Klimentyev

رئیس جمهوری ایالات متحده در مصاحبه ای گفت ما یکدیگر (ولادیمیر پوتین و جو بایدن) خود را خوب می‌شناسیم».

وی گفت که ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهور روسیه را می‌شناسد و رئیس‌جمهور روسیه هم من را می‌شناسد.آقای بایدن در پاسخ به این سوالِ جورج استفانوپولوس که پرسید آیا با شناختی که از ولادیمیر پوتین دارید، فکر می‌کنید او یک قاتل است؟؛ ضمن تایید با حرکت رو به جلو و پایین سرش، گفت: «همینطور فکر می‌کنم».

پیش از این، سخنگوی وزارت خارجه روسیه که در وب سایت رسمی این وزارتخانه منتشر شد، سفیر روسیه در واشنگتن، آناتولی آنتونوف برای رایزنی به مسکو فراخوانده شد. زاخارووا توضیح داد: " این تصمیم به منظور تجزیه و تحلیل چشم انداز روابط با واشنگتن گرفته شده است. "دولت جدید آمریکا تقریباً دو ماه است که قدرت را در دست دارد، نقطه نمادین 100 روز چندان دور نیست و این دلیل خوبی برای تلاش برای ارزیابی تیم [رئیس جمهور آمریکا] جو بایدن است." وی افزود: " نکته اصلی برای ما این است که تعیین کنیم آیا راه اصلاح روابط روسیه و آمریکا که در وضعیت دشواری قرار دارد و در سالهای اخیر از سوی واشنگتن به بن بست رسیده، وجود دارد یا خیر. "