به گزارش برنا، سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه، اعلام کرد که گروه تروریستی داعش تلاش می کند از وضعیت کنونی افغانستان برای تحکیم موقعیت خود در این کشور استفاده کند.

لاوروف روز پنجشنبه در نشست افغانستان در مسکو با شرکت نمایندگان چین، آمریکا، پاکستان و نمایندگانی از افغانستان گفت: نیروهای دو طرف (دولت افغانستان و طالبان) متحمل تلفات می شوند و در این شرایط جنگی غیرنظامیان نیز کشته می شوند.

وی افزود: در این شرایط افغانستان جای نگرانی خاص دارد که گروه های رادیکال و تروریست در وهله اول داعش تلاش می کنند تا موقعیت خود را در میدان نبرد تحکیم بخشند.

وزیر خارجه روسیه خاطرنشان کرد: بر اساس ارزیابی ما، گروه تروریستی داعش، تلاش هایش برای تحکیم مواضع در شمال افغانستان را متوقف نمی کند تا نقشه های خود را در منطقه آسیای مرکزی اجرا کند. 

لاوروف افزود: همه اینها شرایط برای توسعه بیشتر قاچاق مواد مخدر را فراهم می کند که تهدید جدی برای افغانستان و منطقه و کل جهان است که درآمد آن تا اندازه زیادی فعالیت های تروریستی را تامین می کند. 

رئیس دستگاه دیپلماسی روسیه گفت: مسکو از واشنگتن و نمایندگان گروه طالبان دعوت می کند، همچنان به توافقنامه سازش دوحه که در فوریه سال ۲۰۲۰ امضا شده است، پایبند باشند.