در ادامه بحران سیاسی در ارمنستان و افزایش درخواست‌ها برای استعفای نخست‌وزیر، «نیکل پاشینیان» اعلام کرد که انتخابات زودهنگام پارلمانی ارمنستان، ۲۰ ژوئن (۳۱ خردادماه) برگزار می‌شود.

«نیکل پاشینیان» نخست‌وزیر ارمنستان امروز (پنجشنبه) در صفحه فیس‌بوک خود اعلام کرد که انتخابات زودهنگام پارلمانی ارمنستان ۲۰ ژوئن (۳۱ خردادماه) برگزار می شود.

بنا بر گزارش خبرگزاری روسی «اسپوتنیک»، وی با اشاره به گفت‌وگوی خود با رهبر حزب اپوزیسیون ارمنستان نوشت: «نشست من با گاگیک تساروکیان رهبر حزب "ارمنستان سعادتمند" به پایان رسید. در طول این نشست، ما تصریح کردیم که بهترین روش بیرون آمدن از اوضاع سیاسی داخلی فعلی، برگزاری انتخابات پارلمانی زودهنگام است».

وی ادامه داد: «با در نظر گرفتن گفت‌وگوهای خود با رئیس‌جمهور ارمنستان (آرمن سرکیسیان)، حزب "گام من"، «ادموند ماروکیان» رهبر حزب ارمنستان روشن، به این نتیجه رسیدم که انتخابات پارلمانی ۲۰ ژوئن امسال برگزار شود».

چندی پیش، پاشینیان تحت فشار مخالفان خود در تاریخ ۱۱ اسفندماه در جمع هوادارانش تأکید کرده بود که برای پایان دادن به بحران سیاسی ارمنستان، حاضر است انتخابات زودهنگام پارلمانی برگزار کند.

ارمنستان در جنگ ۴۴ روزه با جمهوری آذربایجان مجبور شد هفت منطقه اشغالی این کشور را در منطقه قره‌باغ کوهستانی تخلیه کرده و به مرزهای بین‌المللی عقب‌نشینی کند. مخالفان پاشینیان او را به خیانت و کشتار نیروهای ارمنی در جنگ متهم کردند. بعد از شکست ارمنستان در این  جنگ که با توافق سه‌جانبه ایروان، باکو و مسکو به آتش‌بس منجر شد، اعتراضات مردمی آغاز شد.