شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#آمریکا#روسیه#دولت#معاون وزیر#دولت بایدن

ریابکوف: امکان بهبود روابط آمریکا و روسیه از بین رفته است


ریابکوف: امکان بهبود روابط آمریکا و روسیه از بین رفته است

معاون وزیر امور خارجه روسیه هشدار داد، خط مشی در پیش گرفته دولت بایدن در برخورد با این کشور، امکان عادی سازی روابط مسکو و واشنگتن را بطور کامل از بین خواهد برد.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از خبرگزاری «نووستی»، "سرگئی ریابکوف" معاون وزیر امور خارجه روسیه ابراز عقیده کرد که تشدید اعمال تحریم‌های ضدروسی از سوی دولت آمریکا، امکان عادی سازی روابط دوجانبه را بطور کامل از بین خواهد برد.

ریابکوف شب گذشته (چهارشنبه) در جمع خبرنگاران گفت: «خط مشی که دولت جدید ایالات متحده در برخورد با روسیه در پیش گرفته، مسلماً شانس بهبود روابط دو کشور را از بین می‌برد و مسئولیت ادامه تیرگی روابط مسکو و واشنگتن، بطور کامل بر عهده طرف آمریکایی است و هیچ تردیدی در این رابطه وجود ندارد.»

در خبر دیگری گزارش شده، "جالینا پورتر" معاون رئیس دفتر مطبوعاتی وزارت امور خارجه آمریکا اعلام کرده که ایالات متحده در مسائلی که منافع این کشور را تأمین کند، با روسیه همکاری خواهد کرد، ولی در عین حال آمادگی دارد تا به اقدامات مسکو، پاسخ مناسب نشان دهد.

این دیپلمات گفت: «ما به روشنی منظور خود را به طرف روسی فهمانده‌ایم که حاضر به همکاری با این کشور، در زمینه‌های که ممکن باشد و مطابق با منافع ایالات متحده است، هستیم. ولی واشنگتن در عین حال قصد دارد، مسکو را به خاطر اقدامات مخربش تنبیه کرده و پاسخ مناسبی به آنها بدهد.»

روز چهارشنبه مشخص گردید که وزارت بازرگانی آمریکا محدودیت‌های صادراتی در قبال روسیه را به بهانه وضعیت پیش آمده برای "آلکسی ناوالنی" گسترش خواهد داد.

انتهای پیام/