شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#آمریکا#کره شمالی#قبال#دیپلماسی#وزیر خارجه

بلینکن: فشار و دیپلماسی گزینه‌های آمریکا در قبال کره شمالی است


بلینکن: فشار و دیپلماسی گزینه‌های آمریکا در قبال کره شمالی است

وزیر خارجه آمریکا بر این باور است که هم فشار و هم گزینه‌های دیپلماتیک برای تقابل با کره شمالی روی میز است.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از رویترز، آنتونی بلینکن وزیر خارجه آمریکا پنجشنبه در اظهاراتی گفت: آمریکا برای برخورد و تقابل با کره شمالی هم فشار و هم گزینه های دیپلماتیک را روی میز دارد.

اظهارات بلینکن چند ساعت پس از آن است که یک دیپلمات ارشد کره شمالی هرگونه مذاکره با آمریکا را تا زمانی که واشنگتن سیاست هایش را تغییر ندهد، رد کرده است.

بلینکن در کنفرانس خبری مشترک با مقام های کره جنوبی در سئول، افزود: دولت جو بایدن بازنگری خود درباره سیاست کره شمالی را با رایزنی و مشورت نزدیک با متحدانش طی هفته های آینده نهایی خواهد کرد.

وی اظهار داشت: هم فشار و هم گزینه های دیپلماتیک مد نظر قرار گرفته است.

اظهارات بلینکن چند ساعت پس از آن بیان شده است که "چو سون هوی" دیپلمات کره شمالی، تلاش های دولت بایدن برای تماس با پیونگ یانگ را "ترفند سخیف" ارزیابی کرده است.

وزرای خارجه و دفاع آمریکا پس از دیدار با همتایان کره ای خود بیانیه مشترکی را صادر کردند و وعده دادند تا در خصوص مسائل مهم منطقه ای و تغییرات آب و هوایی و مقابله با شیوع ویروس کرونا همکاری کنند.

در این بیانیه آمده است: وزرای دو کشور تاکید کردند که مسائل هسته‌ای و موشکی کره شمالی یک اولویت مهم برای دو طرف به شمار می رود.

این در حالی است که ژنرال "گلن ون هرک" رئیس فرماندهی شمالی ارتش آمریکا سه شنبه در اظهاراتی گفت: کره شمالی احتمالا در آینده نزدیک طراحی پیشرفته‌ای از موشک های بالستیک قاره پیما را آزمایش می کند.

 کیم یو جونگ خواهر رهبر کره شمالی ضمن انتقاد شدید از مانورهای نظامی در کره جنوبی به دولت بایدن هشدار داده است که اگر به دنبال صلح است، باید از ایجاد دردسر خودداری کند.

خواهر رهبر کره شمالی افزود: ما از این فرصت استفاده می کنیم تا به دولت جدید آمریکا درباره هرگونه تنش آفرینی و ایجاد دردسر هشدار دهیم. اگر دولت جدید آمریکا می خواهد در 4 سال آینده در آرامش بخوابد، بهتر است در نخستین گام خود از ایجاد دردسر خودداری کند.

وی همچنین کره جنوبی را نیز تهدید کرده است که پیونگ یانگ توافق نظامی کاهش تنش با سئول را که سپتامبر 2018 به امضا رسیده، لغو خواهد کرد و سازمان رسیدگی به امور مرزی دو کشور را نیز منحل می کند.

یک مقام ارشد دولت آمریکا گفته است کره شمالی به تلاش های دیپلماتیک پشت پرده کاخ سفید از اواسط فوریه تاکنون پاسخ نداده است، از جمله تلاش های دولت آمریکا برای برقراری ارتباط با دفتر نمایندگی کره شمالی در سازمان ملل.

در حالی که دولت جدید آمریکا پیش از این وعده داده بود تا راهبرد خود در قبال کره شمالی را تغییر خواهد داد و از فشار و تحریم برای خلع سلاح اتمی و موشکی پیونگ یانگ استفاده خواهد کرد ولی اظهارات یک مقام ارشد دولت بایدن نشان می دهد کاخ سفید از اواسط فوریه تاکنون برای برقراری تماس با کره شمالی تلاش کرده است.

انتهای پیام/