به گزارش برنا، به نقل از العالم، «سعد الحریری»، نخست‌وزیر مأمور به تشکیل کابینه جدید لبنان به درخواست رئیس جمهور این کشور برای حضور در کاخ «بعبدا» با طعنه و تمسخر پاسخ داد.

سعد الحریری در بیانیه‌ای که به فاصله ساعتی از انتشار بیانیه میشل عون منتشر شد، او را به تأخیر در فرآیند تشکیل دولت متهم کرد و گفت که بعد از گذشت هفته‌های زیاد از ارائه فهرست کابینه «متخصصین غیر حزبی»، منتتظر تماس تلفنی عون بوده تا درخصوص ساختار پیشنهادی کابینه گفت‌وگو کند.

حریری گفته که از زمانی که میشل عون او را مأمور تشکیل کابینه کرده، ۱۶ بار برای مشورت در خصوص تشکیل کابینه به کاخ ریاست جمهوری رفته است و حاضر است «در صورتی که رئیس جمهور وقت دیدار داشته باشد»، برای هفدهمین بار هم با او دیدار کند.

رئیس جمهور لبنان در سخنرانی چهارشنبه شب گفت که اگر حریری در خود توان تشکیل کابینه را نمی‌بیند، راه را برای افراد توانمند باز کند.

نخست‌وزیر مأمور به تشکیل کابینه، عون را به ناتوانی در انجام مسئولیتش متهم کرد و گفت: «اگر جناب رئیس جمهور خود را از امضای احکام و دستورات مربوط به دولت متخصصان غیرحزبی عاجز می‌داند جناب رئیس باید به لبنانی‌‌ها حقیقت را بگوید؛ رئیس جمهور باید به آن‌ها درباره علت اصلی که او را به تلاش برای کنار گذاشتن اراده شورای نمایندگان سوق داده، صادق باشد و راه را برای رهایی شهروندان باز کرده و دردها و رنج‌هایشان را با اعطای فرصت انتخابات ریاست جمهوری زودهنگام کاهش دهد».