شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#میشل عون#جدید#رئیس‌جمهور

سعد الحریری امروز به دیدار میشل عون می‌رود


سعد الحریری امروز به دیدار میشل عون می‌رود

نخست‌وزیر مأمور به تشکیل کابینه جدید لبنان ساعاتی پس از اتخاذ مواضع تند علیه رئیس‌جمهور این کشور، برای دیدار با میشل عون راهی کاخ بعبدا خواهد شد.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از المنار، «سعد الحریری» نخست‌وزیر مأمور به تشکیل کابینه جدید لبنان که دیشب در بیانیه‌ای خواستار کناره‌گیری میشل عون و برگزاری انتخابات زودهنگام پارلمانی برای انتخاب رئیس جمهور جدید لبنان شده بود، تا قبل از ظهر امروز به کاخ بعبدا (مقر ریاست جمهوری لبنان) خواهد رفت.

میشل عون رئیس جمهور و سعد حریری نخست‌وزیر مکلف به تشکیل کابینه لبنان شامگاه چهارشنبه در موضع‌گیری‌هایی جداگانه، یکدیگر را به تعلل در روند تشکیل کابینه جدید لبنان متهم کردند.

رئیس جمهور لبنان شامگاه چهارشنبه گفت که پیش‌نویس تهیه شده از سوی سعد الحریری در خصوص تشکیل کابینه جدید لبنان، هیچ‌گونه تعادل و توازنی ندارد و باعث شده که امور کشور به بن‌بست بخورد.

میشل عون در یک نطق تلویزیونی اعلام کرد که اگر نخست‌وزیر مکلف در تشکیل دولت نجات ملی ناتوان است، باید کناره‌گیری کند و راه را برای ورود کسی که این توانایی را دارد، باز کند.

در پاسخ به این مواضع، نخست‌وزیر مأمور به تشکیل دولت لبنان گفت که اگر میشل عون نمی‎تواند اعضای کابینه جدید را تایید کند، پس باید شرایط را برای برگزاری انتخابات پارلمانی زودهنگام برای انتخاب رئیس جمهور جدید را فراهم کند.

انتهای پیام