شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#دولت#رادیو#لهستان#حمله سایبری

ادعای پخش مواد رادیواکتیو پس از حمله سایبری به رسانه‌های لهستان

ادعای پخش مواد رادیواکتیو پس از حمله سایبری به رسانه‌های لهستان - کراپ‌شده

دولت لهستان از حملات سایبری به چند وبگاه خود و پخش اخبار درباره نشست مواد رادیو اکتیو از لیتوانی به نقاط مرزی این کشور شد.

به گزارش مشرق، دو وبگاه دولتی در لهستان چهارشنبه هک شدند و طی آن اخباری در مورد تهدید غیر واقعی پخش مواد رادیواکتیو از کشور لیتوانی به نقاط مرزی این کشور منتشر شد.

به نوشته خبرگزاری «آسوشیتدپرس» دولت لهستان ادعای نشت مواد رادیو اکتیو را رد کرد و یک مقام دولت این کشور مدعی شد که این حمله ویژگی‌های حمله سایبری توسط روسیه را دارد.

در این حمله سایبری در وبگاه سازمان انرژی اتمی و  وزارت بهداشت لهستان ادعاهایی مبنی بر نشت ضایعات هسته‌ ای از لیتوانی و وجود تهدید علیه لهستان منتشر شد. علاوه بر این، حساب توییتری یک روزنامه نگار لهستانی که اغلب در مورد روسیه و شرق اروپا  مطلب می‌نویسد  نیز هک شد.

«استانیسلاو زارین» سخنگوی رئیس سرویس امنیتی لهستان مدعی شد که این حمله یک تلاش معمول روسیه و به نظر و برای ایجاد شک و تفرقه بین متحدان غربی بوده است. زارین گفت که این تلاش مشابه حمله سایبری در سال ۲۰۲۰ و انتشار اطلاعات نادرست در مورد انتشار رادیو اکتیو از تاسیسات چرنوبیل در اوکراین به لهستان بود.

مقام‌های روس تاکنون واکنشی به این ادعای دولت لهستان از خود نشان نداده‌اند.

لهستان، از متحدان آمریکا اعلام کرده که قصد دارد در ۲۰ سال آتی ۶ راکتور اتمی بسازد. «پیوتر نایمسکی» کمیسر دولت لهستان در امور زیربنایی راهبردی انرژی گفت: «ما برنامه‌ای برای ساخت ۶ راکتورهسته ای در مدت ۲۰ سال داریم که  در این برهه شروع می‌شود و سال ۲۰۴۳ به پایان می رسد.»

این مقام ارشد دولت لهستان با اشاره به بازدید از تاسیسات اتمی امارات متحده عربی از مذاکره با آمریکا خبر داد.

منبع: فارس