جواد منافی در گفت و گو با خبرنگار گروه ورزشب خبرگزاری برنا با اشاره به شرایط خوب پرسپولیس در آستانه آخرین بازی این تیم در سال جاری اظهار کرد: خوشبختانه پرسپولیس از نظر فنی و شرایط روحی و روانی اوضاع خوبی دارد و می تواند در بازی برابر نفت مسجد سلیمان با تکیه بر این فاکتورها به پیروزی برسد.

پیشکسوت پرسپولیس در ادامه گفت: علاوه بر شرایط فنی و روحی خوبی که این روزها بر پرسپولیس حکمفرما است، نفراتی که به تازگی به جمع سرخ پوشان اضافه شده اند در بازی اخیر این تیم در جام حذفی نشان دادند از شرایط خوبی برخوردار هستند و کادر فنی می تواند روی این نفرات حساب ویژه ای باز کند.

مربی اسبق پرسپولیس در خصوص بازی پیش روی پرسپولیس در برابر نفت مسجد سلیمان تصریح کرد: شرایط بازی ها در نیم فصل دوم سخت تر از نیم فصل اول است و  تیم ها با شناخت بهتری که از هم پیدا کرده اند، سخت تر امتیاز از دست می دهند. به هرصورت، این اتفاق به نوعی بازی اخی پرسپولیس در برابر نفت آبادان رخ داد و مشخص بود کادرفنی این تیم با آنالیز دقیق پرسپولیس راه های نفوذ این تیم را به سمت دروازه اش بسته بود ولی امیدوار هستم پرسپولیس در برابر مسجدسلیمان بتواند روند خوب خود را تکرار کرده و در بازی آخرش در سال 1399، پیروزی خوبی را به هوادارانش هدیه و عیدی بدهد.

چپ پای  سال های دور پرسپولیس در ادامه گفت: بدون شک نفت برای این دیدار انگیزه های بالایی دارد و برای کسب حداقل امتیاز و نباختن روبروی پرسپولیس قرار می گیرد. در این شرایط به ثمر رساندن گل زودهنگام و استفاده پرسپولیسی ها از خلاقیت های فردی شان در این دیدار می تواند به این تیم برای کسب پیروزی کمک کند و باعث شود حتی اگر حریف رو به بازی بسته و اصطلاحا ضدفوتبال روی آورد، خللی در برنامه های پرسپولیس برای کسب پیروزی اش ایجاد نشود.

جواد منافی در پایان  در مورد ترافیکی که در برخی از خطوط پرسپولیس پس از جذب نفرات جدید ایجاد شده است، خاطرنشان کرد: پرسپولیس نفرات خوبی را در فصل نقل و انتقالات زمستانی جذب کرده است و این موضوع تا حدودی نگرانی ها را در پرسپولیس برطرف کرده است. با توجه به این که پرسپولیس در 3 جام حضور دارد، نیازمند نیمکت قوی است تا خیالش بابت حضور پرقدرت در این تورنمت ها راحت باشد. رقابت در خطوط مختلف نباید تخریبی باشد. پرسپولیس با رقابت سالم می تواند با خیال آسوده در لیگ، جام حذفی و لیگ قهرمانان آسیا به میدان برود. در حال حاضر  خیال پرسپولیس در خط حمله و خط میانی تا حدود بسیار زیادی راحت است و تنها موضوع در دفاع میانی است. پرسپولیس در حال حاضر سیدجلال و کنعانی را در دفاع میانی دارد که هر دو از بهترین های فوتبال ایران هستند. فرشاد فرجی که به تازگی به پرسپولیس پیوسته است، بیشتر قابلیت بازی در دفاع راست و چپ را دارد و به نظر من در دفاع میانی هنوز کمبودهایی احساس می شود. 4