شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#پرسپولیس#فوتبال#لیگ برتر#قدیمی#نفت

لیگ برتر فوتبال| پرسپولیس به دنبال ششمین پیروزی متوالی خانگی با ۲ هدف/ جدال یاران قدیمی در حساس‌ترین دیدار هفته


لیگ برتر فوتبال| پرسپولیس به دنبال ششمین پیروزی متوالی خانگی با 2 هدف/ جدال یاران قدیمی در حساس‌ترین دیدار هفته

هفته هجدهم مسابقات فوتبال لیگ برتر باشگاه‌های کشور امروز (پنجشنبه) با انجام چهار دیدار پیگیری خواهد شد که در یکی از آنها پرسپولیس از نفت مسجدسلیمان پذیرایی می‌کند.

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم، هفته هجدهم لیگ برتر فوتبال امروز (پنجشنبه) با انجام چهار دیدار پیگیری خواهد شد تا پرونده مسابقات لیگ برتر در سال 99 بسته شود که در مهمترین دیدارهای امروز سپاهان و تراکتور در اصفهان به مصاف یکدیگر خواهند رفت و پرسپولیس هم میزبان نفت مسجدسلیمان است. در زیر نگاهی به چهار دیدار امروز می‌اندازیم:

* پرسپولیس - نفت مسجدسلیمان

سرخپوشان پس از پنج پیروزی پیاپی در دیدارهای خانگی، حالا در مصاف با نفت مسجدسلیمان با دو هدف به دنبال خلق ششمین پیروزی متوالی خانگی خواهند بود. شاگردان گل‌محمدی  در وهله نخست در این بازی به دنبال حفظ صدرنشینی و در ادامه در اندیشه افزایش دوباره اختلاف امتیازی‌شان با استقلال خواهند بود تا سال 99 را با پیروزی و صدرنشینی به پایان برسانند.

در سوی مقابل نیز نفتی‌های مسجدسلیمان پس از جدایی سیدمجتبی حسینی، در دو بازی گذشته خود با هدایت داریوش یزدی به دو تساوی دست یافته‌اند و حالا باید دید می‌توانند پس از صنعت نفت، برای دومین هفته پیاپی شاگردان گل‌محمدی را متوقف کنند یا خیر.

* مس رفسنجان - آلومینیوم اراک

تازه واردهای لیگ که عملکرد خوبی در نیم‌فصل نخست لیگ برتر داشتند، در حالی به مصاف یکدیگر خواهند رفت که علیرضا منصوریان در این مسابقه نخستین حضور خود روی نیمکت اراکی‌ها در لیگ برتر را تجربه خواهد کرد و مس رفسنجان نیز به دنبال شکست تلخ مقابل سپاهان در جام حذفی، برای ادامه روند رو به رشد خود در لیگ تلاش خواهد کرد. شاگردان ربیعی با 24 امتیاز در رده هفتم و تیم آلومینیوم با 23 امتیاز در رده نهم جدول رده‌بندی قرار دارند.

* صنعت نفت آبادان پدیده خراسان
صنعت نفت در این بازی خانگی برای بازگشت به جمع مدعیان فقط به سه امتیاز احتیاج دارد. این تیم در دو بازی نیم‌فصل دوم تنها یک امتیاز از پرسپولیس گرفته و شکست 2 بر صفر مقابل پیکان را نیز تجربه کرده است. این تیم که در نیم‌فصل اول حتی تجربه صدرنشینی لیگ را هم در کارنامه دارد، در هفته‌‌های اخیر در نتیجه‌گیری دچار اُفت شده است. برزیلِ آبادان با 24 امتیاز در رده ششم قرار دارد.

در سوی دیگر این بازی پدیده که تا همین هفته پیش با عنوان شهر خودرو آن یاد می‌شد، در بازی هفته پیش در شرایطی که از لحاظ مالی و مدیریتی وضعیت خوبی نداشت،‌ دست به کار مهمی زد و پیکان را با دو گل شکست داد. تیمِ رحمتی این روز‌ها کماکان با شرایط خاصی دست و پنجره می‌کند، به ویژه اینکه تیم مشهدی فرشاد فرجی و امین قاسمی‌نژاد دو بازیکن اصلی‌اش را به تازگی از دست داده است و کار سختی در غیاب این بازیکنان خواهد داشت. پدیده با 22 امتیاز در رده دهم جدول ایستاده است.

* سپاهان اصفهان- تراکتور تبریز 

جدال یاران قدیمی در حساس‌ترین دیدار هفته هجدهم. محرم نویدکیا و رسول خطیبی دو بازیکن سابق سپاهان حالا در قامت سرمربی رو در روی یکدیگر قرار خواهند گرفت تا سرنوشت یکی از حساس‌ترین دیدارهای این هفته را رقم بزنند. همچنین علاوه بر نویدکیا و خطیبی، احسان حاج‌صفی که هفته گذشته با جدایی از جمع سرخپوشان تبریزی راهی سپاهان شد،‌ در نخستین بازی خود در تیم سپاهان به مصاف تراکتور خواهد رفت و قطعاً این مسئله یکی از نکات جالب مسابقه امروز خواهد بود.

سپاهانی‌ها پس از پیروزی شش گله مقابل آلومینیوم،‌ حالا کار سختی مقابل تراکتور خواهند داشت و از سوی مقابل نیز رسول خطیبی و تیمش پس از پشت سر گذاشتن حواشی هفته گذشته، می‌توانند با کسب سه امتیاز این دیدار تا حد زیادی به جمع مدعیان لیگ بازگردند. تیم سپاهان با 34 امتیاز در رده دوم و تراکتور با 26 امتیاز در رده پنجم جدول رده‌بندی قرار دارند.

نتایج سه دیدار نخست هفته هجدهم لیگ برتر به شرح زیر است:

ماشین‌سازی تبریز صفر - استقلال 2
نساجی مازندران یک - سایپا صفر
پیکان یک - ذوب‌آهن اصفهان صفر

برنامه کامل چهار دیدار امروز هفته هجدهم نیز به شرح زیر است:

پنجشنبه - 28 اسفند 99
 * پرسپولیس - نفت مسجدسلیمان، ساعت 15
داور: بیژن حیدری، کمک‌ها: علی میرزابیگی و سیدیعقوب حجتی، داور چهارم: محمد عطایی
کمک داور اضافی 1 و 2: علی صفایی و وحید صالحی

* مس رفسنجان - آلومینیوم اراک، ساعت 15
داور: محمدرضا تارخ، کمک‌ها: سعید علی‌نژادیان و فرهاد فرهادپور، داور چهارم: نجف پناهی
کمک داور اضافی 1 و 2: وحید مالکی و احمد مرشدی

* سپاهان - تراکتور تبریز، ساعت 15:30
داور: پیام حیدری، کمک‌ها: حسن ظهیری و مهدی الوندی، داور چهارم: رحیم حاجیلو
کمک داور اضافی 1 و 2: ایمان کهیش و امید جمشیدی

* صنعت نفت آبادان - پدیده خراسان، ساعت 16:30
داور: یاسر همرنگ، کمک‌ها: فرهاد مروجی و سیدمحمد هاشمی‌نسب، داور چهارم: مرتضی هوشیار
کمک داور اضافی 1 و 2: جواد رحیم‌زاده و امیر ایار

انتهای پیام/