شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#اسپانیا#مسی#یورو#بهترین بازیکن

دل بوسکه:

اسپانیا باید به دنبال قهرمانی در یورو باشد؛ مسی بهترین بازیکن تمام ادوار است

به گزارش منیبان،ویسنته دل بوسکه، مربی سابق تیم ملی اسپانیا امروز در مصاحبه ای مجازی با Anonymouscafe Twitch راجع به شرایط فعلی تیم ملی اسپانیا، سوپر لیگ اروپا، ماندن مسی در بارسلونا و... صحبت کرده است صحبت های او را در ادامه می خوانید:

در مورد تیم ملی فعلی اسپانیا با هدایت لوئیز انریکه؟

 در مسیر خوبی قرار داریم و باید به سختی تلاش کنیم چرا که نسل جدیدی از فوتبالیستان وارد تیم ملی شده اند. اسپانیا می تواند در هر زمانی در تمام تورنمنت ها قهرمان شود. در جام ملت های پیش رو به نظر می رسد فرانسه شانس اول قهرمانی باشد اما آلمان هم شانس خوبی دارد، ایتالیا و پرتغال هم پیشرفت زیادی کرده اتد اما اسپانیا هم قطعا باید به دنبال قهرمانی باشد.

در مورد ماندن مسی در بارسلونا؟

 به شخصه احساس تعلق و وفاداری به رئال مادرید دارم اما نمی توانم هیچ فوتبالیست دیگری را به این خاطر که می خواهد تیمش را عوض کند، ملامت کنم. مهم ترین نکته این است که رفتاری حرفه ای داشته باشید. از پیراهن تیمتان دفاع کنید نسبت به کاری که انجام می دهید هیجان داشته باشید. مسی نشان داده که حاضر است چه کارهایی برای بارسلونا بکند و بهترین بازیکن تاریخ فوتبال بوده است. ماندنش در بارسلونا می تواند یک گزینه ایده آل باشد اما هر کس می تواند هر کاری که دوست دارد انجام دهد.  

در مورد تاثیر لاپورتا در ماندن مسی؟

 نمی دانم آیا انتخاب شدن او تاثیر زیادی روی تصمیم مسی خواهد گذاشت یا نه اما باید گفت که او مردی مهربان با رفتاری دوستانه است. او مردی صادق است که در فوتبال اسپانیا عملکرد خوبی داشته اما بارتومئو نیز همین طور بود. تصویر خوبی از او در ذهنم است و بهترین آرزوها را برایش دارم چرا که همیشه نسبت به من محبت داشت.

در مورد سوپر لیگ اروپا؟

 اهمیت زیادی دارد که فوتبال اجتماعی تر شود و باشگاه ها در مسابقات داخلی بیشتری به میدان بروند. بعد نوبت مسابقات اروپایی است که نمی دانم آیا واقعا لازم است در آن تغییر ایجاد شود یا نه. این موضوع به یوفا مربوط است اما به نظرم فرمت فعلی بسیار خوب است و تقریبا ایده آل است. به نظرم لزومی ندارد تقویم تیم ها را شلوغ تر کنیم. همین حالا هم تعداد بازی ها بسیار زیاد است. اعتقادی به سوپر لیگ اروپا ندارم. آن هم به این صورت که تیم های حاضر در این تورنمنت کاملا مشخص باشند و امکان صعود یا سقوط تیمی وجود نداشته باشد. از این شرایط خوشم نمی آید.  

در مورد ارلینگ هالند و کیلیان ام باپه؟

  در مورد این دو بازیکن تیم هایشان باید تصمیم بگیرند. این دو بازیکن خصوصیت های متفاوتی دارند. از نظر فیزیکی فوق العاده هستند و هر باشگاه باید بر اساس نیازهایش اقدام به خرید یکی از این دو بازیکن بکند. از هر دوی آنها خوشم می آید و دوست ندارم از بین شان یکی را انتخاب کنم.